Re: Modem ISDN

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Wed 25 Jul 2001 - 19:01:30 MET DST

Wojciech Gazda wrote:

[ciach]
> W przypadku SDI mozna korzystac z modemu analogowego (sredni sens ;-))
> po wylaczeniu terminala - linia zachwuje sie wtedy jak normalna linia
> analogowa bez zadnych "domieszek" - zapewnia pelna przepustowosc
> modemowi.

Terminala to rozumiem ze chodzi o komputer, tak?

Tutaj wylaczenie modemu DSL ma ten sam efekt, ale nie jestem pewien, czy
odlaczenie komputera przy wlaczonym zasilaniu do modemu DSL powoduje
zwolnienie gornego pasma czestotliwosci zajmowanego poprzez ten modem.

> Tak ale predkosc transmisji zalezy w pierwszym rzedzie od pasma
> przenoszenia linii. Moc moze miec tu do zeczy tyle, zeby zapewnic
> odpowiedni odstep sygnalu od szumu na drugim koncu. Wiec na krotkich
> dystansach, przy malych mocach mozna uzyskac duza predkosc transmisji
> jesli tylko pasmo przenoszenia bedzie odpowiednio szerokie.

Zgoda. Nie znam szczegolow, ale wywnioskowalem czytajac opracowania na
temat analogowych modemow 56K (dosc dawno temu), ze zastosowany sposob
modulacji wymaga podniesienia napiecia sygnalu wysylanego poprzez modem
w celu poszerzenia pasma. Wiecej Ci nie jestem w stanie powiedziec,
zwlaszcza ze technicznych szczegolow nie publikuje sie tutaj w mediach
przeznaczonych dla szerokiego kregu odbiorcow.

Na podkreslenie faktu, jak malo przecietny Amerykanin interesuje sie (i
jest w stanie zrozumiec) technicznymi specyfikacjami sprzetu
elektronicznego, powiem ze czesto gesto dane techniczne nie sa podawane
w materialach dolaczonych do tegoz sprzetu (magnetowidy, telewizory,
itp.). W Europie bylo by to nie do pomyslenia. Wydaje mi sie ze przepisy
prawne wielu krajow wymagaja publikowania pewnych istotnych informacji,
ale nie tutaj.

*   Rafal Szymczak                        *
*   Discover Financial Services, Inc.     *
*   rafalszymczak_at_discoverfinancial.com   *
*   "Long live OS/2"                      *