Re: Modem ISDN

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Wed 25 Jul 2001 - 18:39:56 MET DST

Maciek G=A1DEK wrote:
> =

> On Tue, 24 Jul 2001 22:24:26 +0000, Wojciech Gazda wrote:
> =

> Widzia=A0em takie cudo w dzia=A0aniu ca=A0o=14=E6 sk=A0ada si=EA z szar=
ej skrzynki, w kt=F3rej znajduje
> [...]
> bywa wi=EAcej, natomiast je=14li chodzi o wyj=14cie na =14wiat to jest =
to poezja strona IBM =A0aduje
> si=EA prawie tak jakby by=A0a na lokalnyn dysku, to samo dotyczy stron =
w ca=A0ym cywilizowanym
> =14wiecie dla przyk=A0adu podam, =BFe =14ci=B1gni=EAcie 1MB to oko=A0o =
20s i to nie z jakiego=14
> zapomnianego przez Boga i ludzi serwera.
> teraz koszty obecnie w trakcie promocji insatalacja gratis /kiedy=14 za=
 t=B1 przyjemno=14=E6
> liczyli sobie 400zl/, i 200zl misiecznie za pakiet razem z pe=A0n=B1 ka=

Tak mniej wiecej jest. Dziwi mnie jednak bardzo wolny transfer jak na
kablowke. Ja czesto osiagam wiecej niz 1 MB/s w dol, ale w gore
polaczenie jest (sztucznie) limitowane do 16 KB/s. Nie jest to bardzo
rygorystyczne ograniczenie, bo wyciagalem juz i dwa razy wiecej, ale
niemniej jednak jest to bardzo wolno w porownaniu z transferem w dol.

Fizyczna konfiguracja jest w zasadzie taka, jak opisana powyzej, i
teoretycznie nie wymaga zadnego specjalnego oprogramowania. Do Wingrozy
dolaczaja jakies duperele, ale jezeli nie wymagane jest kazdorazowe
logowanie sie, to nie jest to konieczne.

Modem kablowy dziala na zasadzie repeatera ethernetowego, tylko ze robi
dodatkowa modulacje sygnalu, zeby przeslac go poprzez kabel. Dla
komputera jest to widoczne jako typowa siec Ethernet. Na drugim koncu
kabla znajduje sie router, ktory w swoim komputerze ustawiasz jako
default router. Otrzymujesz statyczny lub dynamiczny (w wiekszosci
wypadkow) adres IP, ktory przydzielasz karcie Ethernet, ktora jest
podlaczona do modemu kablowego. Od providera otrzymujesz tez wszelkie
inne ustawienia (maska, DNS-y, itd.) albo statycznie, albo poprzez DHCP.
Wszystko jest zupelnie tak, jak na zwyklej sieci. Wyjatkiem jest jezeli
provider uzywa PPPoE, wtedy musisz sie logowac za kazdym razem. W takim
wypadku sam OS/2 nie wystarczy, bo nie ma PPPoE wbudowanego. Wtedy
ratunkiem moze byc InJoy Firewall. Rzadko sie to zdarza, ale istnieje
taka mozliwosc. Ja uzywam InJoy Firewall, ale po to, zeby miec firewall
i NAT, bo nie potrzebuje PPPoE.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *