Re: Modem ISDN

Autor: Maciek GĄDEK (maciek_at_infokub.com.pl)
Data: Wed 25 Jul 2001 - 10:14:25 MET DST

On Tue, 24 Jul 2001 22:24:26 +0000, Wojciech Gazda wrote:

>Apropos, pytanko: rozprzestrzenia sie w Krakowie telewizja kablowa UPC z
>usluga Chello - dostep do internetu poprzez kabel. Teoretyczny transfer
>do 300kb/s, a praktyczny - slyszalem, ze dlawi sie podobnie do Tepsy.
>Czy cos takiego jest Ci moze znane? Chodzi o technologie, jakies minimum
>informacji co to wogole jest. Moze bardziej ogolnie - jak wyglada
>technicznie typowe lacze przez kabel TV.
>
>Problem polega na tym, ze zaden z "sepow-akwizytorow" regularnie
>nawiedzajacych mnie, nie jest w stanie podac zadnych szczegolow
> [...]
Widziałem takie cudo w działaniu całość składa się z szarej skrzynki, w której znajduje
szerokopasmowy modem do którego wtykana jest wtyczka od kablówki posiada dwa wyjścia jedno
to USB i drugie to zwykłe wyjście Ethernetowe. W Krakowie rozwiązują to tak, że do kompa
wkładana jest karta sieciowa na RTL8139 i łączona jest z ową szarą skrzynką. instalowane
jest jeszcze jakieś oprogramowanie do tego modemu czemu nie zdołałem się przyglądnąć z
tego co wiem to oprogramowanie dostępne jest pod Winde i pod Maka. :-((
teraz dalej przy łączecniu się przydzialane jest dynamicznie IP, choć przy obecnej ilości
klientów, jedno IP możesz mieć dłużej niż tydzień
teraz transmisja w kraju różnie ale w najgorszych godzinach transfer to kilkanaście kB/s
bywa więcej, natomiast jeśli chodzi o wyjście na świat to jest to poezja strona IBM ładuje
się prawie tak jakby była na lokalnyn dysku, to samo dotyczy stron w całym cywilizowanym
świecie dla przykładu podam, że ściągnięcie 1MB to około 20s i to nie z jakiegoś
zapomnianego przez Boga i ludzi serwera.
teraz koszty obecnie w trakcie promocji insatalacja gratis /kiedyś za tą przyjemność
liczyli sobie 400zl/, i 200zl misiecznie za pakiet razem z pełną kablówką

Maciek
Maciej Gądek maciek_at_infokub.com.pl
tel: (0602) 132-265

--