Re: Modem ISDN

Autor: Artur Alinowski (Artur.Alinowski_at_itpp.pl)
Data: Wed 25 Jul 2001 - 10:19:11 MET DST

Rafal Szymczak wrote:
> Fajnie jak cholera. W Ameryce jest to bodajze ok. $2100 miesiecznie
> brutto. Od tego trzeba odliczyc roznorakie podatki (powiedzmy 15%) i
> wtedy mamy ok. $1700 na czysto. Podejrzewam, ze $400 to placa netto,
> wiec przecietnie Amerykanie zarabiaja 4.25 razy wiecej niz Polacy.

Opierasz sie na błędnych prezesłankach.;-) Właśnie przejrzałem sobie
kilka danych i sprawa wygląda następująco. W marcu tego roku przeciętna
płaca wynosiła coś koło 2100 zł brutto. Z tego na wszelakie podatki
odchodzi jakieś 35% czyli na czysto zostaje jakieś 1350 zł co w dolarach
daje około 310 $. Tak więc współczynnik wynosi nie 4,25 a 5,5.
Oczywiscie nie uwzgledniam wszystkich podatków pośrednich typu VAT.
Tak więc cena tepsianego ADSL-a czyli Neostrady wynosi ok 1/5 średniej
płacy netto. U was przy takich proporcjach ADSL kosztowałby 340$
miesięcznie. Chyba byś tyle nie zapłacił? ;-))

Pozdrowienia
Artur

--

FROM: Artur Alinowski