Re: Modem ISDN

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 17:16:50 MET DST

Wojciech Gazda wrote:
> =

> Rafal Szymczak napisa=A0(a):

> =

> Wyst=EApuj=B1, rzeczywiscie pod inna nazwa: SDI - Szybki Dostep do Inte=
rnetu
> :-)
> Pudelko ktore mam pod biurkiem jest made by Ericsson, z Tepsiana
> instrukcja i Tepsiana dumnie brzmioca naklejka: 'SDI'.
> =

Chyba jednak z ta technologia sie nie spotkalem. Moze z czyms podobnym,
ale takiego samego to u nas niet.

> =

> Chyba mi nie ufasz (ma na mysli "U nas jest technologia DSL", "U nas"
> czyli w Polsce??) ;-))) Zagladam pod biurko... Ufff! Nie przywidzia=A0o=
 mi
> sie - terminal HIS jednak wciaz tam jest ;-))))))
> =

U nas, czyli w USA (gdzie obecnie mieszkam). Moze powinienem powiedziec
u mnie, ale by to brzmialo jakbym to posiadal (co nie jest prawda).
Posiadam dostep do Internetu poprzez kabel telewizyjny (telewizja
kablowa jest w USA bardzo rozwinieta), a nie drut telefoniczny.
Technologia DSL uzywa drutu telefonicznego i wspolistnieje z normalnym
analogowym telefonem (ISDN u nas niet). Transmisja jest cyfrowa i uzywa
pasma powyzej czestotliwosci glosu ludzkiego. Zeby podlaczyc telefon do
linii na ktorej jest modem DSL potrzeba tylko filtru dolnoprzepustowego,
zeby oddzielic wplyw wyzszych czestotliwosci na ktorych pracuje DSL na
telefon analogowy. DSL jest wlaczone na stale, a z telefonu mozesz
korzystac normalnie, i nie wplywa to na polaczenie DSL (nie spowalnia
transmisji, tak jak to jest przy SDI). Oczywiscie, modemu analogowego
nie bardzo da sie uzywac na linii z DSL, bo modem analogowy uzywa
znacznie wiekszego pasma niz glos ludzki. Predkosc transmisji na takim
modemie nie bedzie w takim ukladzie rewelacyjna. Innym ograniczeniem
jest dystans pomiedzy uzytkownikiem a centrala. Nie pamietam w tej
chwili dokladnie, ale jest okreslona maksymalna odleglosc, a na dodatek
w tym dozwolonym zasiegu im dalej od centrali, tym maksymalna predkosc
polaczenia spada.

> Moc raczej naprawde nie ma tu nic do rzeczy. Moze jakis cytacik z FCC
> :-))

Cytatu to nie mam, bo czytalem o tym tylko w opracowaniach, a nie w
przepisach FCC. Wszedzie bylo mowione o mocy, ale byc moze dlatego, zeby
bylo bardziej zrozumiale dla przecietnego (dosc tepego) Amerykanina. W
jednym miejscu bylo natomiast napisane, ze ograniczone jest napiecie,
jakie mozna przylozyc do linii. Wydaje mi sie to logiczne, niemniej
jednak napiecie tlumaczy sie na moc, nieprawdaz? (P =3D U^2/R, lub P =3D =
UI,
itd.)

> =

> Czyz nie wyglada to wlasnie w ten sposob? :-)

Wyglada, ale gdyby koszty byly nizsze i technologia wprowadzona byla by
wtedy, gdy ja wymyslono, to na owe czasy byloby to cos.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *