Re: Modem ISDN

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Sat 21 Jul 2001 - 06:11:04 MET DST

Rafal Szymczak wrote:

> ,
> skiej

> malna
> jakie=14

> i=EAtne
> e B).
>
> Panowie, oswieccie mnie w tym temacie. Dyskutujecie ISDN, ale to
> praktycznie jest juz przezytek. Czy w Polsce nie ma zadnej
> nowoczesniejszej i szybszej technologii dostepu do Internetu niz ISDN
> (np. kabel, DSL)? Jezeli Polska chce dorownac Zachodowi, to nie powinno
> sie sprowadzac odrzutow z Zachodu (czyli tego, czego Zachod chce sie
> [...]
Niestety jak dotychczas jest to jedyna dostępna metoda. Główną
przeszkodą jest brak odpowiedniej sieci szkieletowej.
Owszem są już miejsca, gdzie tzw "Neostrada" jest w pewnym sensie
(Szczecin)uruchomiona, lecz to potrwa jeszcze kilka lat. Są także inne
koncepcje - między innymi dojścia do szaf ulicznych światłowodem i dalej
w promieniu 1,5 do 2 km zwykłym kablem, co daje transfer do 2Mb.
Każda z możliwości wymaga nowych urządzeń i nowoczesnej sieci
szkieletowej (czytaj nowoczesnych światłowodów), a z tą jest jak z każdą
spuścizną po latach panowania najlepszego z systemów.
Uzupełnienie braków wymaga pieniędzy, czasu, a przede wszystkim
odpowiedniego zarządzania. Niestety każdy zwymienionych elementów jest w
niedomiarze. Stąd ISDN jest wyjściem z sytuacji aktualnie korzystnym
dającym zwiększenie transferu, a przez to oszczędność naszych kieszeni.
Powiem więcej - najkorzystniejsza, gdyż zapowiadane pakiety 30 h
Internetu za 60 zł to jak dla mnie trochę za dużo za zbyt mało.

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >