Re: Os2 i ram

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_pg.gda.pl)
Data: Tue 03 Jul 2001 - 00:18:01 MET DST

On Mon, 2 Jul 2001 18:48:19, Wojciech Gazda wrote:

[...]
> W Unixie tez istnieja *, ? jako "wildcardy", a do tego np [a-n]
> (wszystkie znaki od 'a' do 'n') i kilka innych. Z tym ze z tego co wiem
> sa one interpretowane przez shell, a nie system plikow (z reszta

Tak samo jak w OS/2 :)
No prawie tak samo. Metaznaki sa, o ile mi wiadomo interpretowane
przez poszczególne "usługi" z nich korzystające (np. dir, copy ...)
czyli w przypadku poleceń wewnętrznych, w pewnym sensie, przez shell
(cmd.exe), a nie przez system plików. A poza tym możesz sobie
zainstalować np. bash czy tcsh i masz to samo co pod unix-ami.

> Ponadto do wyszukiwania plikow w Unix-ie masz narzedzia o ktorych w OS/2
> mozna sobie tylko pomarzyc (find na przyklad)...

To akurat nie ma nic wspólnego z systemem plików. Ja np. mam ls, find,
grep, vi i inne takie w OS/2, i ich nagminnie używam.
A poza tym w FC/2 masz pełne regexp and more :)

pOSdrawiam,
Marek