Re: Os2 i ram

Autor: MPSC NewsGateway-MPSCSN1 (MPSC_NewsGateway-MPSCSN1_at_f2virt.onet.pl)
Data: Tue 03 Jul 2001 - 09:55:17 MET DST

Marek Wojciechowski wrote:

> On Mon, 2 Jul 2001 18:48:19, Wojciech Gazda wrote:
>
> [...]
>
> Tak samo jak w OS/2 :)
> No prawie tak samo. Metaznaki sa, o ile mi wiadomo interpretowane
> przez poszczególne "usługi" z nich korzystające (np. dir, copy ...)
> czyli w przypadku poleceń wewnętrznych, w pewnym sensie, przez shell
> (cmd.exe), a nie przez system plików. A poza tym możesz sobie
> zainstalować np. bash czy tcsh i masz to samo co pod unix-ami.

Niezupelnie - chocby funkcje DosFindFirst, DosFindNext - to one przy
wyszukianiu plikow interpretuja *, ? i tym podobne. Nie wiem czy to
schodzi glebiej do IFS-a, w kazdym razie takie rzeczy zwykl wspierac
OS/2, a nie jego standardowe polecenia.

BTW, sprawdzilem (SunOS), mozna bez problemu utworzyc pliki:
* oraz ? (touch '*', touch '?'). Konia z rzedem temu kto zrobi to w
OS/2... ;-))

Wniosek: dopasowania znakow specjalnych sa w UNIX-ie w przeciwienstwie
do OS/2 robione w programach typu shell i inne a nie bezposrednio przez
system plikow.

> To akurat nie ma nic wspólnego z systemem plików. Ja np. mam ls, find,
> grep, vi i inne takie w OS/2, i ich nagminnie używam.
> A poza tym w FC/2 masz pełne regexp and more :)

Zgadza sie, ja tez ma tcsh, ls, find i uzywam, z tym ze "goly" OS/2 tego
nigdy nie mial, jako system, ktorego command line wywodzi sie bardziej z
DOS-u niz UNIX-a.

Wojciech Gazda                | Software Engineer
mailto:AWG002_at_email.mot.com   | Motorola Polska Software Center
tel: +48 12 429-80-00 ext.533 | ul. Jodlowa 13a
fax: +48 12 429-80-70         | 30-252 Krakow, Poland
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.os.os2