Re: Os2 i ram

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Mon 02 Jul 2001 - 20:48:19 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski napisał(a):

> JAk juz kiedys mowilem, nie widze powodu, zeby pamietac, ze program nazywa sie
> BitchX a nie bitchx. Nie widze powodu, zeby ktos przez telefon mowil mi: "Uruchom duze
> b male itch duze X a..."
>
> Sa sytuacje, kiedy to bywa wygodniejsze - ale jest to sporadyczne. Gdyby tworcy
> unix'ow ustalili pewne standardy uzywania wielkosci literek, to by bylo w porzadku (tak
> jak klasy w C++ i Javie) ale tak to jedynie poglebiaja burdel, jaki w tym systemie istnieje

Burdel??? Hmmm... A moglbys sprecyzowac jakiz to burdel?

> - zaraz obok nazw polecen ktore nic nie przypominaja, 50 skrotow klawiszowych na to
> samo w zaleznosci od programu, mamy pamietac wielkosc literek w nazwach ;)

> Ja nie pamietam, jakimi komednami sie posluguje w unixach na wyszukiwanie plikow w
> zaleznosci od np. 1 liter (znak zapytania). Moze na tyle niewygodnie, ze wygodniej jest
> uznac te znaki za wildcardy? :>
W Unixie tez istnieja *, ? jako "wildcardy", a do tego np [a-n]
(wszystkie znaki od 'a' do 'n') i kilka innych. Z tym ze z tego co wiem
sa one interpretowane przez shell, a nie system plikow (z reszta
sprawdze czy da sie zrobic np. plik '?').

Ponadto do wyszukiwania plikow w Unix-ie masz narzedzia o ktorych w OS/2
mozna sobie tylko pomarzyc (find na przyklad)...

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */