Re: Warpowy serwer

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Fri 25 May 2001 - 01:45:03 MET DST

Kiedyś ktoś zwący się info_at_infokub.com.pl (Leszek KUBRAK) napisał że:
> Na Team OS/2 jest opisane jak to zrobić pod InJoyem, a ten ma standardowo
> opcję maskarady. Trzeba ją tylko uaktywnić. Chodziło u mnie takie coś
> przez 3 miesiące pod Warpem 3.

Ale czy to jest jakieś darmowe rozwiązanie czy trzeba coś dopłacić? Jak
wspominałem budżet nie pozwala mi na takie bajery, więc jak już nie będę
miał wyjścia to muszę uciekać w linuxa... :((

> Wszystko zależy od tego, na jakim poziomie bezpieczeństwa chcesz działać.
> InJoy (zakładam, że tak to roimy pod OS/2) w wersji podstawowej nie ma
> żadnej możliwości filtrowania pakietów.

Filtrowanie pakietów? Do czego to dokładnie? Mi chodziło raczej tylko o
możliwości blokowania portów (napster, ftp i inne duże bajery) i to w
jakimś ograniczonym czasie (np. żeby działały od 22.00 do 9.00). Da się
takie coś gdzieś czy mam od razu do linuxa czy innego uniksowego iść?

> Taka opcja jest w wersji PRO
> (tak się chyba nazywa) i kosztuje kilkadziesiąt dolarów. Między innymi
> dlatego w chwili obecnej router do SDI mam zrobiony pod Linuxem.

Koledzy mają na FreeSCO więc przyglądałem się temu i mi się podobało.
Przyznam jednak że chciałbym mieć to pod warpem. Tylku tu czuję się jak
w domu... :)

> A Warp Server (w wersji poprzedniej) to nic innego jak Warp 3 z kupą
> dodatków.

Jakie są te dodatki? Dostałem jakieś jeszcze płytki do tego warpa (ale w
sumie nic ciekawego, albo nowego).

--
     ___
     /  \                    /           Dominik Chmaj