Re: link

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_discoverfinancial.com)
Data: Mon 23 Apr 2001 - 17:14:40 MET DST

Mariusz Borkowski wrote:

> Ale ja jestem ekspertem (nie mylic z Ekspertem ;-) )
> i na poczatku wszystkich plikow \os2\*.com widze znaki
> "MZ" czyli sygnature plikow .exe, a nieco dalej widze tez
> sygnature "NE".

Hmm. Musze byc slepy. Owszem, prawie wszystkie maja MZ jako pierwsze dwa
znaki w naglowku (za wyjatkiem WARP.COM - ten ma BA), ale za wyjatkiem
KEYB.COM, ktory ma DOS stub i sygnaturke NE, zaden nie ma ani DOS stub
(wyjatek FDISK.COM), ani sygnaturki NE, ani sygnaturki LX. Moje pliki
pochodza z WCP. Moze starsze sa inne.

> Nie wiem dlaczego maja one nazwy *.com - moze chodzi o
> kompatybilnosc z jakimis DOS-owymi programami ktore
> koniecznie musza miec w PATH np. format.com ?

Moze masz racje tutaj. Chyba to sa tzw. family executable, ktore moga
chodzic zarowno w sesji OS/2 jak i DOS. Sprawdzilem niektore, i za
wyjatkiem tych, co maja DOS stub, moglem uruchomic je w sesji DOS (np.
LABEL, CHKDSK). Jakkolwiek, family executable moga miec rozszerzenie
EXE, sam kilka takich napisalem pare lat temu.

*   Rafal Szymczak                        *
*   Discover Financial Services, Inc.     *
*   rafalszymczak_at_discoverfinancial.com   *
*   "Long live OS/2"                      *