Re: IBM przeszedl samego siebie

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 19 Mar 2001 - 09:39:33 MET

mbs wrote:

> Tam musi być ktoś bardzo chory! - przecież sprawę OS/2 przegrali między
> innymi dlatego, że instalkę systemu ciężko spiratować. Próbowałem z
> warpem 3 PL i wywala się na piątej dyskietce - nagranie dobre, bo
> zrobione z niego dyskietki wchodzą, a CD nie przejdzie.

co ty gadasz!!!! cd warp3 i warp4 daje sie spokojnie kopiowac.
tam nie ma praktycznie zadnych zabezpieczen, oprocz jednego.
sprawdzenie labela plyty. kopiowanie cd2cd idzie dobrze.
kopiowanie po pliku tez, po dwarunkiem ze zachowasz ten sam label.
a na plycie jeszcze troche sie miesci. poza tym mozna powywalac
obrazy dyskietek. wtedy mozna dograc naprawde duzo. np. kilka wersji
fixow (najlepiej w postaci plikowej), rozne drivery, najbardziej
niezbedne
programy, programiki, biblioteki itp.

co do kopiowania dyskietek. na cd sa obrazy, i .... program pod
DOS ktorym mozna wykonac dyskietki instalacyjne. ale nikomu
nie polecam. bo byle uszkodzenie na dyskietce i juz masz efekty
jakie opisales. dyskietki 3,5 sa najbardziej zawodnym nosnikiem
jaki znam. dyskietki 5,25 pracowaly az sie zdarly, a te male z byle
powodu sie sypia.

a w tym calym IBMowisku przegrali jedna sprawe ...... marketing.
przeciez mogli smialo sformulowac licencje w ten sposob,
ze do zastosowan niekomercyjnych kosztowalo by to grosze. nie ma co
ukrywac ze ludzie chetnie uzywaja w pracy tego, co juz od jakiegos
czasu dziala im w domu. no bo niby jak windows zostal zawleczony
do pracy komercyjnej? oczywiscie pomogl mu w tym bardzo swietnie
przeprowadzony marketing, dzialania psychologiczne, po zdobyciu
minimum rynku utrudnienia w kompatybilnosci dla konkurencji itp/itd.

os/2 to bardzo fajny system. ma niedociagniecia jak wiele innych
systemow.
niestety jest ostro niedoinwestowany. a najbardziej mu brakuje
statusu open source, oraz darmowego kompilatora od ibm'a.
to byl mocny hamulec rozwoju aplikacji shareware.

no to tyle. wyzalilem sie :)