Re: IBM przeszedl samego siebie

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Wed 28 Mar 2001 - 22:14:56 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:

> ... jedna sprawe ...... marketing.
> przeciez mogli smialo sformulowac licencje w ten sposob,
> ze do zastosowan niekomercyjnych kosztowalo by to grosze. nie ma co
> ukrywac ze ludzie chetnie uzywaja w pracy tego, co juz od jakiegos
> czasu dziala im w domu. no bo niby jak windows zostal zawleczony
> do pracy komercyjnej? oczywiscie pomogl mu w tym bardzo swietnie
> przeprowadzony marketing, dzialania psychologiczne, po zdobyciu
> minimum rynku utrudnienia w kompatybilnosci dla konkurencji itp/itd.

I mając takie durne posunięcia IBM (chwalącego się wprowadzeniem od
początku lat 90 zarządzania zwanego Total Qualiy Menagement,
sądziłem, żę to kolejny ich numer - niestety okazało się że z
oryginalnej płytki, która wykazywała już niekiedy błędy w odczycie
zrobiłem kopię z błędem w piątej dyskietce. Telefonicznie wyjaśnił mi to
Andrzej Pięta i... jakoś poszło.

Co do IBM - dali d.. poprzez zwykłe skąpstwo i niedocenienie
przeciwnika. Mało tego - wyraźnie im się to spodobało :(((

> ...os/2 to bardzo fajny system.... a najbardziej mu brakuje
> statusu open source, oraz darmowego kompilatora od ibm'a.
> to byl mocny hamulec rozwoju aplikacji shareware.

Ktoś kiedyś powiedział, a nawet napisał(chyba w Chip-ie:" na swój sposób
podziwiam Bila, gdyż udowodnił całemu Światu, że najlepiej się sprzedaje
fuszerka". I owszem, lecz pod jednym warunkiem musi być wielu
korzystających ze sprzedaży tejże fuszerki, a Bil właśnie tak to
ustalił. I niech go chudy byk...

Jak już zaznaczyłem instalka OS/2, dzięki ogólnokrajowej pomocy ruszyła
i to jest ważne - dziękuję.
Gdy to pokazywałem mogłem wykazać głupotę IBM - jak można robić dyskitki
instalujące system z klawiaturą Zjednoczonego Królestwa(ukośnik
katalogowy można znaleźć analizując oryginalny podręcznik), bądź też w
wersji PL z klawiaturą maszynistki, gdzie zamiast dwukropka wyskakuje
ł(nie szukałem, tylko wpisałem pliki klawiatury US i z głowy). U mnie na
uczelni płytki OS/2 właśnie dlatego poszły w odstawkę- facet poprostu
się zjeżył.
Ja jakoś to, i całą instalację (wtedy z przepisywaniem systemu na
dyskietki) wytrzymałem i dzięki temu mam dobry system.

Pozdrawiam

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >