Re: Cos dla Przemka Pawelczyka

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 31 Jan 2001 - 18:42:14 MET

Piotr Grzybowski wrote:

> Poza tym z kilkoma miesiacami to byl "zart" bo tak naprawde, to trzeba
> caly czas byc czujnym:)

niestety tak. kernel ciagle ma dziury ktore pozwalaja na wywalenie
procesu
i uzyskanie shella, czasem nawet roota.

> Poza tym, wez sprobuj (tak jak ja, z przyczyn techniczynych) zainstalowac
> _tylko_ to co niezbedne, a potem doinstalowac wszystko inne, w miare tego
> co Ci potrzebne,

Jesli uzywales redhata (tak sadze po poprzednim liscie) to ci sie
wcale nie dziwie. redhat calkiem przyjemnie sie instaluje. ale zeby
potem
dobrac lub wogole zmienic komponenty systemu, to juz jest jedna wielka
kaszana, zostawiajaca przy okazji po sobie mase bezuzytecznego smiecia.
pod tym wzgledem bezkonkurencyjny jest debian. z bezpieczenstwem tez
jest
w nim dobrze. bo jak ktos namierzy jakies dzursko, to zaraz pojawiaja
sie
nowe poprawione pakiety. wystarczy znac trzy opcje na krzyz w
instalatorze
by zrobic update, i to nawet bez restartu calego komputera. no chyba ze
sie
kernela wymienia :)

> ze nie wspomne juz o tym ze niektore rzeczy trzeba
> kompilowac:> i jestem pewien ze Ci zajmie to troche czasu:)

w przypadku debiana kompilacja ogranicza sie w zasadzie tylko do
optymalizacji kernela pod konkretny sprzet, oraz naprawde bardzo
niektorych programow.

> Glownie chodzilo o to ze konfiguracja linuxa, jest "nieco" bardziej
> uciazliwa niz osa - a czasem (przu niektorych konfiguracjach) efekt ten
> sam.

a ja moze dam taki przyklad. stoi sobie os/2, pentium 120mhz.
podlaczonych do niego 8smiu uzytkownikow odpalajacych aplikacje dosa,
ktore wymagaja minimum 486/33mhz. teoretycznie wystarczy no nie?
tyle ze jak wlezie 8 userow to serwer sie ewidentnie zatyka. a linux?
no coz. linux chodzi jak burza :) duuuuuuuuuuzo lepiej ma
zorganizowany podzial czasu procesora na zadania. os/2 pod tym wzgledem
to jest totalna kicha. ja sie posunalem nawet do tego, ze jak mam cos
policzyc to jestem zmuszony do uzywania dodatkowych programow, by
odpalac
zadania liczenia na jak najnizszym poziomie priorytetu. bo inaczej nie
moge
w tym czasie normalnie z komputera korzystac.

w os/2 widze tylko jeden plus. wspanialy desktop. szkoda tylko ze tak
malo aplikacji potraf w pelni skorzystac z jego obiektowosci, no i
szkoda
ze ten desktop od czasu do czasu sie zacina. przynajmiej do fixpaka 9.
a taki wlasnie mam zalozony.