Re: Dwa pytania

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_ornak.waw.pdi.net)
Data: Mon 22 Jan 2001 - 09:41:34 MET

Przemysław Pawełczyk <warpman_at_poczta.fm> napisał:
> Hi,

> OK. Pytanie powinno brzmieć - jakie są różnice pomiędzy płatnym, a
> bezpłatnym usługodawcą ISP (poza doklejaniem reklamówek).

m.in. tym, ze masz w lapie umowe, ktora okresla powinnosci ISP wobec
Ciebie. Dzieki temu jestes klientem i w razie padu serwera mozesz sie
dowiedziec co sie dzieje. Masz tez lepsza obsluge. Masz rowniez
gwarancje, ze konto nie rozplynie Ci sie nagle, nie zostanie z powodu
widzimisie admina skasowane etc. Niestety, poprzednie przypadki znam z
autopsji badz z ust wlascicieli takich skrzynek.

> => Niekoniecznie. JA nie korzystam z modemów dostępowych ISP. Konto o
> => którym mówię to TYLKO skrzynka. Dostęp przez modemy TPSA.
> Koniecznie, jeśli dzwonimy do ISP korzystając z ich własnego numeru
> dostępowego (poprzez TP SA).

Niekoniecznie - PDi ma dostepowki z Netii ;)
MIalem na mysli, ze nie korzystam z modemow dostepowych ISP.

> => ping <adres.servera.providera>
> => tracerte <adres.servera.providera>
> => wget <http://www.adres.providera>
> =>
> => Trzy testy prawdę Ci powiedzą.

> Dzięki.
Tylko zrob je w kilku porach dnia. Tak naprawde najwazniejszy jest
ostatni test - duzy ping niekoniecznie musi oznaczac wolna transmisje.

> Nie przekonałeś mnie jednak co do celowości wydania kilku złotych za
> skrzynkę, kiedy usługi te oferowane są za darmo. Co innego gdy kupujesz
> pakiet usług, włącznie z dostępem np. radiowym.

Te uslugi nei sa oferowane za darmo. Nie ma nic za darmo na tym swiecie,
nawet smierc jest za cierpienie zwykle ;-P
A przekonywac nie musze. Ja wole zaplacic i miec komfort psychiczny z
faktu bycia panem klientem niz osoba majaca konto z laski admina. WIem,
ze dopoki place to konto bedzie i bedzie ktos, kto zadba o jego stan. DO
tego jeszcze dochodzi mozliwosc akcji niestandartowych, czyli na
przyklad dolozenie filtrow na upierdliwych spamerow, tudziez pomoc
providera w wypadku stania sie ofiara 'kawalow' typu grozby etc.

Pozdrawiam

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 502) 122 688