Re: Dwa pytania

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_poczta.fm)
Data: Wed 17 Jan 2001 - 23:12:17 MET

Hi,

Jeszcze raz w tej samej sprawie. Poprzednia odpowiedź wymknęła mi się
spod kontroli. :)

PP

On Wed, 17 Jan 2001 20:54:21 +0100 (MET), Adam P aszczyca wrote:

=> > usługi. Problem w tym, że nie wiem jak wybrać najlepszego usługodawcę
=> > Internetu. Zdradź ze swej strony jakie są różnice pomiędzy prywatnym
=> > ISP, a państwowym (TP SA), tylko tak od stony praktycznej, nie
=> > marketingowej.
=>
=> Zacznijmy od tego, że TPSA nie jest pełnym ISP. Jedynie świadczy usługi
=> dostępowe w ograniczonym zakresie.

OK. Pytanie powinno brzmieć - jakie są różnice pomiędzy płatnym, a
bezpłatnym usługodawcą ISP (poza doklejaniem reklamówek).

=> > Np. czy w dalszym ciągu zauważasz w godzinach szczytu spowolnienie w
=> > dostępie do krajowych stron WWW lub FTP czy nie? Jak dobrze wiesz
=> > przyczyny mogą być trzy (bez zagłębiania się w szczegóły) - mała liczba
=> > modemów dostępowych w siedzibie ISP, niedrożne łącza sieci szkieletowych
=> > lub duża liczba żądań dostępu do WWW i jego słaby serwer.
=> > Pierwszy przypadek dyskwalifikuje dostawcę ISP.

=> Niekoniecznie. JA nie korzystam z modemów dostępowych ISP. Konto o
=> którym mówię to TYLKO skrzynka. Dostęp przez modemy TPSA.

Koniecznie, jeśli dzwonimy do ISP korzystając z ich własnego numeru
dostępowego (poprzez TP SA).

=> ping <adres.servera.providera>
=> tracerte <adres.servera.providera>
=> wget <http://www.adres.providera>
=>
=> Trzy testy prawdę Ci powiedzą.

Dzięki.

=> > Tym bardziej, że reklamujesz dostęp bez gwarancji pasma (takie mam
=>
=> Nie reklamuje dostępu. Czytaj uważniej. To skrzynka pocztowa. Działająca

Postaram się, rzeczywiście pisałeś o skrzynce pocztowej. ;-)

Nie przekonałeś mnie jednak co do celowości wydania kilku złotych za
skrzynkę, kiedy usługi te oferowane są za darmo. Co innego gdy kupujesz
pakiet usług, włącznie z dostępem np. radiowym.

Serdecznie pozdrawiam,
Przemysław Pawełczyk