Re: Dwa pytania

Autor: Adam Płaszczyca (trzypion_at_oldfield.org.pl)
Data: Wed 17 Jan 2001 - 11:35:55 MET

Przemysław Pawełczyk napisał(a):

> Ależ Adam, ja żartowałem. Sam zastanawiam się nad wykupieniem takiej
> usługi. Problem w tym, że nie wiem jak wybrać najlepszego usługodawcę
> Internetu. Zdradź ze swej strony jakie są różnice pomiędzy prywatnym
> ISP, a państwowym (TP SA), tylko tak od stony praktycznej, nie
> marketingowej.

Zacznijmy od tego, że TPSA nie jest pełnym ISP. Jedynie świadczy usługi
dostępowe w ograniczonym zakresie.

> Np. czy w dalszym ciągu zauważasz w godzinach szczytu spowolnienie w
> dostępie do krajowych stron WWW lub FTP czy nie? Jak dobrze wiesz
> przyczyny mogą być trzy (bez zagłębiania się w szczegóły) - mała liczba
> modemów dostępowych w siedzibie ISP, niedrożne łącza sieci szkieletowych
> lub duża liczba żądań dostępu do WWW i jego słaby serwer.

Zgadza się. Tyle, że dalej nie ma tutaj konkurencji TPSA - ISP, tylko
raczej ISP vs. ISP.

> Pierwszy przypadek dyskwalifikuje dostawcę ISP.
Niekoniecznie. JA nie korzystam z modemów dostępowych ISP. Konto o
którym mówię to TYLKO skrzynka. Dostęp przez modemy TPSA.

> Ten drugi świadczy o
> tym, że ISP nie stać na dobre łącza, a jedynie tylko na te powszechne -
> zatłoczone, co również każe zastanowić się czy mu płacić. I teraz wracam
> do mojego pytania - skąd mam wiedzieć, że X jest lepszy od Y, nie
> sprawdzając tego praktycznie? Chyba, że podasz jakieś inne kryteria
> wyboru. Zamieniam się w słuch...

ping <adres.servera.providera>
tracerte <adres.servera.providera>
wget <http://www.adres.providera>

Trzy testy prawdę Ci powiedzą.

> Tym bardziej, że reklamujesz dostęp bez gwarancji pasma (takie mam
> wrażenie, sądząc po "tych" 12 zł.). Innymi słowy, bez starannego wyboru
> ISP, każde pieniądze za usługi dostępu mogą być wyrzucone w błoto.

Nie reklamuje dostępu. Czytaj uważniej. To skrzynka pocztowa. Działająca
moim zdaniem dobrze. Korzystam z usług tego providera od 4 latek i nie
mam powodów do narzekań.

Pozdrawiam

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 502) 122 688