Re: Orto

Autor: Jan Stoek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Tue 16 Jan 2001 - 00:05:46 MET

On Sun, 14 Jan 2001 19:53:34 lewhoo_at_teamos2.org.pl (Lech Wiktor
Piotrowski) wrote:

> Nie wiem... jakos latwiej mi z angielska - bo tam zazwyczaj jednak moge
> przeanalizowac, ze jak cos sie tak wymawia, to tak sie pisze...

        To w takim razie jesteś lepszy, niż hameryckie spell-checkery; tylko
pozazdrościć. :)

        Podstawowy algorytm kontroli ortograficznej dla języka angielskiego
polega na wymyśleniu co autor miał na myśli pisząc np. "windoze"
(przez podstawienie wszystkich możliwych "czytań" tego wyrazu), a
potem wyszukanie w słowniku wszystkich słów zbliżonych fonetycznie - i
czasem jest tego kilkanaście pozycji. ;D

--
Pozdrawiam,
Jan.