Re: propozycja niepotrzebna

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (lewhoo_at_teamos2.org.pl)
Data: Tue 16 May 2000 - 10:33:17 MET DST

On Tue, 16 May 2000 01:20:17 +0200 (MET DST), Mariusz Borkowski wrote:

>Bez obaw - zawsze bedzie mozliwosc pracy w trybie tekstowym.

Tu nie chodzi o mozliwosc, tu chodzi o to, co bedzie robila wiekszosc uzytkownikow,
pod co bedzie wiekszosc oprogramowania. Jezeli bedziesz pracowal w trybie
tekstowy, a soft bedzie np. pod KDE (i wszystko na to wskazuje) to co ci po
popularyzacji linuxa?

>Komercyjne programy zawsze beda i nie zmieni tego ani GPL
>w ogolnosci ani Linux w szczegolnosci (zreszta OS/2 to tez
>komercja).

OS/2 to komercja pelna geba i przynajmniej nie fikcja. Wedlug mnie darmowe
oprogramowanie to stadium przejsciowe. Niektore firmy, jak corel, moga sobie na to
pozwolic, poniewaz sa utrzymywane z innych zrodel ;) Ale na pewno zadna firma w
przyszlosci nie zatrudni setek programistow, zeby stworzyc porzadny program (nie
mowie tu o StarOffice) i utrzymywac sie jedynie z supportu. Niemozliwe jest, zeby
wszystkie firmy przeszly nagle na support - bo zabraknie rynku ;) A jezeli ktos mowi o
firmach utrzymujacych sie z darmowego oprogramowania - jak RedHat, to wlasnie
glownym ich zrodlem zarbku jest support ;)

>Na szczescie wzrost popularnosci darmowego oprogramowania
>sprawia ze coraz czesciej pojawia sie komercyjne
>oprogramowanie ktore mozna do celow niekomercyjnych
>uzywac za darmo. I o to wlasnie chodzi.

I nagle pojawia sie biblioteki, do celow niekomercyjnych darmowe, do komercyjnych
nie, i koszty produkcji oprogramowania beda wieksze i znowu powoli zacznie pojawiac
sie stary dobry shareware - darmowosc na linuxie byla do tej pory na mala skale. Nie
uda sie jej powszechnie wprowadzic.

Lech Wiktor Piotrowski | ICQ#: 50746253 | lewhoo_at_teamos2.org.pl
TeamOS/2 Poland Webmaster - http://www.teamos2.org.pl
Inne system maja uzytkownikow, OS/2 ma wyznawcow
My OS/2 system uptime is: : 0d 10h 13m 10s 523ms (en).