Re: propozycja niepotrzebna

Autor: Mariusz Borkowski (borkowsm_at_ii.pw.edu.pl)
Data: Tue 16 May 2000 - 01:00:04 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> 1. Srodowiska graficzne, w ktorych stawia sie na bajery, nie na jakosc i szybkosc

Bez obaw - zawsze bedzie mozliwosc pracy w trybie tekstowym.
Chocbym nawet musial robic swoja wlasna dystrybucje - ale jestem
pewien ze nie bedzie to konieczne.

> 2. Komercjalizacja dla klientow, ktorzy wlasnie bajerow poszukuja (staroffice, corel)

Komercyjne programy zawsze beda i nie zmieni tego ani GPL
w ogolnosci ani Linux w szczegolnosci (zreszta OS/2 to tez
komercja).

Jest natomiast nadzieja zerwania z panujaca obecnie fikcja:
1. Praktycznie kazdy "domowy" komputer roi sie od pirackiego
   oprogramowania
2. Producenci popularnego oprogramowania mnoza szacowana
   liczbe domowych komputerow przez cene swoich programow
   i wynik oglaszaja jako straty
3. W wyniku tego halasu urzadzane sa najazdy policji na
   gieldy, warez ftp, i inne idiotyczne akcje

Na szczescie wzrost popularnosci darmowego oprogramowania
sprawia ze coraz czesciej pojawia sie komercyjne
oprogramowanie ktore mozna do celow niekomercyjnych
uzywac za darmo. I o to wlasnie chodzi.

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl