Re: OS/2 Warp 5.0

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_ii.pl)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 20:18:27 MET DST

On Fri, 28 Apr 2000 18:18:52 +0200 (MET DST), Grzegorz Szyszlo wrote:

>np. w os/2 jedna rzecz jest dla mnie potwornie uciazliwa. otoz kernel
>bardzo slabo sobie radzi, jesli pojawi sie kilka procesow ktore
>zagarniaja
>procesor na maxa. linux (i wogole unixy) radza sobie w takiej sytuacji
>wysmienicie, os/2 niestety cienko beka. tak jest przynajmniej z warp4
>ktorego uzywam, zaden fix nie rozwiazuje problemu. bylo to powodem

Też tak sądziłem dopóki nie spróbowałem SMP. Okazuje się że OS/2 jest napisany
dla mocnych komputerów, a Client lub Server jednoprocesorowy to był po prostu mały
wypadek przy pracy.
Gdy mam SMP, nie ma mowy o procesach które mogłyby mi zawiesić WPS'a (a to
bardzo często się zdarza) itd... itp.
Słyszałem, że właśnie SMP w OS/2, według specjalistów, jest najbardziej wydajne,
porównując np. z WinNT/Win2000,Linuxem z kernelem SMP.

>no coz. ibm jest zbyt wielkim
>molochem by byl w stanie zareagowac na jakiekolwiek sugestie z zewnatrz.
>a ja sie zastanawiam czy kiedykolwiek kupie cos od IBM, bo jak wiadomo
>malo popularny software po prostu musi byc piekielnie drogi, a w dodatku
>nie wiem kiedy urwie sie support.

Nie przesadzajmy. IBM ma, mimo wszystko, najlepszy support z wielkich firm. Dla
porównania: W zeszłym roku zakończono darmowy support Warpa3, lecz dostępny
jest nadal płatny. Natomiast support dla Windows 3.1 już skończył się co najmniej 3-4
lata temu. Lecz na Warpie 3 spokojnie chodzić będą programy dla Warpa4 (ale nie
Aurory).

BTW: Czy jest nadal support dla WinNT 3.51 i Win95?

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl - ICQ: 18642806
Asua Programmers http://www.asua.org.pl
TeamOS/2pl http://www.teamos2.org.pl
This OS/2 system uptime is 0d 0h 17m 26s 953ms (en).