Re: Uklad klawiatury w Warpie (nawracam linuxiarza.. :) )

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 20:44:11 MET DST

"Marcin P. Ciaszczyk" napisał(a):

> Szkoda - w unices masz jednak mozliwosc praktycznie dowolnego
> przemapowywania klawiatury (chodzi mi o klawisze "podstawowe") i
> przypisywania do nich obrazkow na ekranie .... on ma jakias kombinacje
> polskiej programisty + jakies umlauty + cos tam ...

Byc moze to dziala gdy masz UNIX-a (Linux-a) postawionego na swoim
kompie na biurku i odpalasz konsole bezposrednio z tegoz komputera.
Schody zaczynaja sie gdy logujesz sie zdalnie. Przykladzik - SUN-OS,
loguje sie z Hummingbirda na defaultowym xterm-ie:
- w csh nie chodzi np 'delete' (krzaki) dlaczago? HGW, bo w tcsh chodzi.
- o klawiszach kursora mozna zapomniec, to samo PageUP, PageDown - w
Midnight Commander mozna sobie np. skonfigurowac jakies badziewstwo
(ctrl+ literka).
- FrameMaker wesja UNIX - tu ogolnie rzecz biorac wszystko dziala z
wyjatkiem F1-F10... Znowu jakies dziwaczne kombinacje klawiszowe typu
"Trzymajac Esc nacisnij jeszcze cos".

Podsumowujac - nie natknalem sie na jakies ogolne lekarstwo dla
klawiatury w UNIX/Linux (BTW przy zdalnym logowaniu sie na RedHata to
dobiero sie dzieja cuda z odswierzaniem terminala!), konfiguracja
klawiatury w nix-ie jest IMHO raczej iluzoryczna - wiekszasc programow i
tak robi co chce...

PS. Sorry za lekki off-topic.

--
Wojciech Gazda