Re: BOOTPD/2

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Fri 04 Feb 2000 - 01:36:57 MET

On Sun, 3 Feb 2000 18:39:37 Grzegorz Szyszlo
<znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:

> nie. ale kilka innych rekompilatow z GNU tak. nie ma z nimi wiekszych
> problemow.

        O... podzielisz się?

> nie da sie, chyba ze sam go sobie poprawisz. taki z losowaniem widzialem
> tylko dla serwera netware.

        A widzisz... ja się z bootpdem zetknąłem pierwotnie
właśnie na NetWare, więc myślałem, że jest to zachowanie normalne.

> lepiej postaw maskarade :))))))))))) tylko nie wiem jak to zrobic pod
> os/2,
> w kazdym razie pod linuxem dziala jak trzeba.

        Maskarada nie zapewni mi automatycznego przydzielenia
adresu IP, a to jest moim głównym problemem. :) Używam notebooka,
którego noszę między pracą a domem, więc nie mogę mu na sztywno
wpisać adresu IP.

> bardzo dziwne. nie ma nowszego porta albo wersji?

        Na hopsie nie widziałem, dalej nie szukałem.

> jesli faktycznie ci pada, to zamiast wykrywac 4os-em, zrob sobie
> skrypcik ktory bedzie krazyl w kolko, a w jego wnetrzu bedzie odpalany
> exec bootpa. zrobilem tak z kilkoma serwisami, i mam swiety spokoj.
> jak nawet ktos z zewnatrz celowo mi wywali daemona, i tak natychmiast
> sie podniesie na nowo.

        Patrz... na to nie wpadłem. Najwyraźniej mam tendencję do
łapania się prawą ręką za lewe ucho. :)

        Ale za to poćwiczyłem zarządzanie procesami w skryptach.
No i prostym zapętleniem pewnie nie wykryłbym tej kwadransowej
regularności. ;)

        Dzięki.

--
Pozdrawiam,