Re: BOOTPD/2

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 03 Feb 2000 - 18:39:37 MET

Jan Stożek wrote:

> Czy ktoś z Was używał bootpd 2.4.3 daemon for OS/2

nie. ale kilka innych rekompilatow z GNU tak. nie ma z nimi wiekszych
problemow.

> A nie chciałem
> ryzykować przewrócenia systemu zbyt daleko idącymi eksperymentami.

tymi narzedziami nie powinienes doprowadzic os/2 do stanu wisielstwa.
ja np. uzywam binda, tez port, a takze apache. jest spoko.

> Jest prawie fajnie, ale:
>
> 1. Czy nie można zmusić tego paskuctwa, żeby losował adres
> z puli?

nie da sie, chyba ze sam go sobie poprawisz. taki z losowaniem widzialem
tylko dla serwera netware.

> zgłosi w kolejności zgłaszania. Tak dla zasady, bo i tak mam tylko
> jednego klienta. ;)

lepiej postaw maskarade :))))))))))) tylko nie wiem jak to zrobic pod
os/2,
w kazdym razie pod linuxem dziala jak trzeba.

> 2. BOOTPD mi co jakiś czas znika. Napisałem sobie w 4OS-ie
> demona, który wykrywa ten pad i w razie czego BOOTPD-a podnosi,
> ale tu
> dopiero trafiłem na zagadkę. Bootpd przewraca się praktycznie
> dokładnie co 15 minut. Czy ktoś się spotkał z takim dziwolągiem?

bardzo dziwne. nie ma nowszego porta albo wersji?
jesli faktycznie ci pada, to zamiast wykrywac 4os-em, zrob sobie
skrypcik ktory bedzie krazyl w kolko, a w jego wnetrzu bedzie odpalany
exec bootpa. zrobilem tak z kilkoma serwisami, i mam swiety spokoj.
jak nawet ktos z zewnatrz celowo mi wywali daemona, i tak natychmiast
sie podniesie na nowo.