Re: BOOTPD/2

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 04 Feb 2000 - 12:46:19 MET

Jan Stożek wrote:

> O... podzielisz się?

Tu nie ma nic do dzielenia sie :) wszystko lezy na sunsite. korzystam
z apache i bind'a. czyli serwery WWW oraz DNS.

> A widzisz... ja się z bootpdem zetknąłem pierwotnie
> właśnie na NetWare, więc myślałem, że jest to zachowanie normalne.

niestety nie :(

> Maskarada nie zapewni mi automatycznego przydzielenia
> adresu IP, a to jest moim głównym problemem. :)

A po co ci automatyczne IP? po drugiej stronie maskarady (wewnatrz)
mozesz miec klase adresowa 10.0.0.0 mask 255.0.0.0 . wszystkie komputery
na zewnatrz sa widziane pod jednym numerem IP. jesli nie robisz z
zadnego
z komputerow serwera, zupelnie w niczym to nie przeszkadza.

> Używam notebooka,
> którego noszę między pracą a domem, więc nie mogę mu na sztywno
> wpisać adresu IP.

wewnatrz bootp moze podawac statyczne IP :) w pracy inny w domu inny.
konfig kompa nie ulega zmianie.

> Patrz... na to nie wpadłem. Najwyraźniej mam tendencję do
> łapania się prawą ręką za lewe ucho. :)

> Ale za to poćwiczyłem zarządzanie procesami w skryptach.
> No i prostym zapętleniem pewnie nie wykryłbym tej kwadransowej
> regularności. ;)

wykrylbys. wystarczy do loga w pliku zrzucac bierzacy czas i date.