Re: Prośba nauczyciela o pomoc

Autor: Jan Gromadzki (jang_at_szermierz.uni.wroc.pl)
Data: Tue 02 Nov 1999 - 16:14:34 MET

"Grzegorz H." wrote:

> Witam szanownych Grupowiczów!
>
> Uczę otóż w szkole pomaturalnej informatyki i jako belfer od systemów
> operacyjnych ( tzn. od DOS-a i Windows - któregośtam - taka jest
> niestety twarda rzeczywistość) dostałem w prezencie CD-ROM
> z napisami :
> Demonstration copy
> IBM
> Get
> WARPING
> This is OS/2 WARP and IBM Bonus Pak

Jezeli jest to zolta plyta z napisem jw. i niewielka ksiazeczka z
instrukcja obslugi, to osobiscie odradzam instalowanie tego - moga byc
klopoty, bo to byla jedna z pierwszych wersji Warpa nr 3. Obecnie z
wersji klienckich OS/2 najnowszy jest Wa rp 4 (+ FixPak nr 11 lub 12 -
lata na system) i jesli juz to polecalbym zdobycie plyty z pelna wersja,
ewentualnie wersji trial Warp Serwera. Najlepiej instalowac conajmniej
Warpa 3 Connect, bo wczesniejsze wersje Warpa 3 nie maja wbudowanego
TCP/IP.

> NIC więcej z tego zakresu nie mam! A chciałbym sam poznać OS/2 i -
> może - prezentować go moim słuchaczom.

Racja, to piekny system, najlepszy chyba dla uzytkownikow nie majacych
ambicji grzebac komputerom w wnetrznosciach (choc dla tych tez sie nada),
a poza tym jest to chyba najbardziej wydajny system dla PC, szczegolnie
jak nie jest to zbyt mocna maszyna.

> Proszę spróbować określić mi:
> - jak dużą partycję HDD musiałbym przeznaczyć na OS/2 do nauki;

Zalezy od wersji systemu i instalowanych komponentow, wystarczy juz
150-200 MB na dowolnej partycji.

> - czy można skopiować tę płytkę w 10-ciu egzemplarzach i bootować się
> z CD-ROMów na pracowni komputerowej;

chyba nie mozna jej kopiowac

> - jaką książkę warto kupić, ale wiecie jestem nauczycielem....;

tu klopot, bo po polsku to chyba nawet OS/2 dla opornych jest trudno
osiagalny; system posiada jednak dobry help.

> - czy są jakieś periodyki zrozumiałe dla początkujących;

zasadniczo mozna sie bez tego obejsc, periodyki o OS/ sa chyba tylko w
Sieci; mozna polecic
http://www.os2ezine.com/
http://www.asua.org.pl/kielpa/
http://www.teamos2.org.pl/ - w obu ostatnich sporo informacji po polsku i
linki do innych osowych miejsc

> - gdzie jest coś wartościowego dla mnie w Sieci.

jw.

> Teraz realia :.......z angielskiego rozumiem tyle co ktoś zajmujący
> się komputerami kilkanaście lat.
> Za korzystanie z Interka płacę tyle co inni posiadacze prywatnych
> telefonów.
>
> Liczę, że jakaś życzliwa mi dusza się odezwie. Może na zasadzie
> "Popierajcie swojego szeryfa".
> Jak mi się szeryf spodoba to prawdopodobnie będę strzelał w tym samym
> kierunku co on.

Zycze sukcesow z OS/2 (choc najpierw trzeba go jakos zdobyc), warto
sprobowac.

Z szacunkiem

Jan Gromadzki