Re: Jak sprawdzac IP, bylo - Jakis postep :)

Autor: rafii (rafalz_at_box43.gnet.pl)
Data: Wed 06 Oct 1999 - 09:57:57 MET DST

Piotr Grzybowski napisał(a):
[...]
> Krotko mowiac, jesli nawet gateway 0.0.0.0 moglby przekazac pakiet
> do Ciebie, nie bedzie mial _NIC_ do przekazania, poniewaz nikt nie
> wysyla na adres z
> samymi zerami, prawde mowiac, jedyny moment, o jakim wiem
> kiedy ten adres
> jest w urzyciu, to przy BOOTP.. ale zaufaj mi, tego jestem pewien,
> to nie jest ten przypadek.

Dzieki za maly wyklad :)

> Jesli rozwiazesz problem z gatewayem, rozwiazesz wszystkie, jak
> dotad, nekajace Cie przy laczeniu sie z osa.
> Przy okazji, sporbuj (a co tam, nie masz nic do stracenia) wpisac
> "hej" albo co innego
> w polu "Your host name....:".

Wpisalem i nici. Zreszta numer gatewaya nadal ten sam...

> Przy kolejnej okazji, zastanow sie nad nastepujacym (a jak
> bedziesz wiedzial, to napisz):
> jak to sie dzieje, ze gateway jest przypisywany jak dzwonisz z
> winsyfa? Jakiego dialera
> urzywasz windowsyfie? Mozesz przejechac z czego innego (np
> linux?)? Jesli bedzie Ci
> chodzil np. pppd z linuxa, to ja naprawde nie bede rozumial co sie
> dzieje z Twoim osem...

Niestety na Linuxa nie mam ani ochoty ani miejsca na dysku (2,1 GB).
Zreszta nie sadze ze poradzilbym sobie - zbyt duzo roboty i poznawania
nowego systemu w okresie kiedy musze zajac sie powaznie magisterka...
Co do dialera z Wingrozy to jest on systemowy, bez zadnych specjalnych
ulepszen.

> moze masz cos nie doinstalowane(to juz pytanie na moment, kiedy
> sie juz skoncza pomysly)?

Wlasnie przeinstalowalem w niedziele system (poniedz. i wtorek caly
dzien na univerku stad przepraszam za tak pozna odpowiedz), na niego
czytsty InJoy i dokladnie to samo (czyli dzialajacy tylko Ping). Dodam
ze mam oryginalna wersje OS/2 wiec raczej nie moglo byc cos spartaczone,
w powiazaniu z sama plytka i procesem instalacji...

> Powodzenia. :-) Jestem pewnien ze jest to cos prostego... nie ma
> cudow..jak mawiaja
> u mnie w insytucie fizyki;-)) ... ale przeciez wiadomo ze sa...:-))

Otoz to. Czasami mam wrazenie ze jest to jakis jeden maly banalny
problem, ale zupelnie nie wiem gdzie tego szukac...

Dzieki za pomoc

--
pozdr.
rafal zawislak/rafii