Re: Jak sprawdzac IP, bylo - Jakis postep :)

Autor: Piotr Grzybowski (orkrist_at_corcoran.if.uj.edu.pl)
Data: Sun 03 Oct 1999 - 01:20:29 MET DST

On Sat, 2 Oct 1999 10:45:17 +0200 (CEST), rafii wrote:

>Niestety bez zmian. Chcialem zapytac w tym miejscu czy
> WinGroz98 omija
>jakos tego Gatewaya? (bo listy ktore pisze sa wysylane z tego
>samego kompa).
Teraz bedzie o tym jak ja sobie to wyobrazam, jesli ktos wie ze jest
inaczej, niech
szybko mnie poprawi, zanim wprowadze Rafiiego w blad.
 Droga ominiecia rutera gateway, to dla Ciebie droga ominiecia
sieci. Gateway, to
ruter, ktory dostaje pakiet z przeznaczeniem do podsieci, w tym
przypadku zdaje sie
212.160.17, teraz dzieki numerowi w ostatnim bajcie ten to ruter
zwany gateway
wysyla pakiet do Ciebie. Jesli dostales teraz numer gatewaya
0.0.0.0 to zdecydowanie
jest cos nie tak. Nie sadze, zeby numer 0.0.0.0 byl przydzielany w
sieci. Po drugie
mimo ze moze pojawic sie on jako adres z ktorego cos idzie, to
nigdy nie jest urzywany
jako docelowy. Krotko mowiac, jesli nawet gateway 0.0.0.0 moglby
przekazac pakiet
do Ciebie, nie bedzie mial _NIC_ do przekazania, poniewaz nikt nie
wysyla na adres z
samymi zerami, prawde mowiac, jedyny moment, o jakim wiem
kiedy ten adres
jest w urzyciu, to przy BOOTP.. ale zaufaj mi, tego jestem pewien,
to nie jest ten przypadek.
 Jesli rozwiazesz problem z gatewayem, rozwiazesz wszystkie, jak
dotad, nekajace Cie
przy laczeniu sie z osa.
 Przy okazji, sporbuj (a co tam, nie masz nic do stracenia) wpisac
"hej" albo co innego
w polu "Your host name....:".
 Przy kolejnej okazji, zastanow sie nad nastepujacym (a jak
bedziesz wiedzial, to napisz):
jak to sie dzieje, ze gateway jest przypisywany jak dzwonisz z
winsyfa? Jakiego dialera
urzywasz windowsyfie? Mozesz przejechac z czego innego (np
linux?)? Jesli bedzie Ci
chodzil np. pppd z linuxa, to ja naprawde nie bede rozumial co sie
dzieje z Twoim osem...
moze masz cos nie doinstalowane(to juz pytanie na moment, kiedy
sie juz skoncza pomysly)?
Ale zamin sie skoncza, jeszcze mozesz ustawic dokladnie
wszystko _TAK_SAMO_ jak ma ktos
kto jedzie z injoya do tepsy. Najlepiej wez czyjs plik za zapianym
hoste i ustawieniami....
 Powodzenia. :-) Jestem pewnien ze jest to cos prostego... nie ma
cudow..jak mawiaja
u mnie w insytucie fizyki;-)) ... ale przeciez wiadomo ze sa...:-))

pg