Re: Dlugie nazwy w sesji DOS (znow o fix pakach)

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 05 Oct 1999 - 16:23:23 MET DST

Matlib wrote:

> Przy pomocy REXX scriptu napisanego przez S. Audeta
> (http://WWW.CAM.ORG/~guardia/smallutils.html) mozna mapowac (?)
> nieznosne pliki na dysku TVFS (ftp://kmitc07.au.poznan.pl/IFS) i gotowe.
> Program podmienia cale katalogi, dyski itd. Osobiscie nie sprawdzalem,
> ale powinno wystarczyc
>
> Lepszym rozwiazaniem wydaje sie jednak byc uzywanie programow napisanych
> pod OS/2.

aha. ja stwierdzilem ze to lepiej ze dos nie widzi dlugich nazw, lecz
nie uzasadnilem. czynie wiec to teraz.
jesli dos mialby widziec plik z dluga nazwa, musialaby zajsc konwersja
nazwy dlugiej na krotka. w takim przypadku plik bylby widzialny pod
dosem
pod inna nazwa, a pod os/2 pod inna (tak jak to sie dzieje w
windowsach9x).
jesli dos otwiera plik i go tylko modyfikuje, w zasadzie jest ok.
czesto jednak programy dosowe nie modyfikuja polikow, lecz kasuja stare
tworzac nowe. w takim przypadku nie ma mozliwosci zachowania poprawnej
nazwy. efekt jest taki (tak sie dzieje w windows) ze dluga nazwa pliku
ulega zmianie. to jest chore.