Re: Bios a OS/2

Autor: Leszek Kubrak (infokub_at_nw.pp.com.pl)
Data: Fri 09 Apr 1999 - 20:18:28 MET DST

On Fri, 9 Apr 1999 18:46:44 +0200 (CEST), Shaku wrote:

> [...]
>program pokazuje mi, e mam 3 (s ownie: trzy) porty LPT:
>LPT1 IRQ 07 \ 278H
>LPT2 IRQ 05 \ 3BCH
>LPT3 ( nie mam zielonego pojŕcia jakie tu jest przerwanie ) \ 378H
>(na marginesie: s to wszystkie mo liwe ustawienia, jakie mogŕ
>wygenerowaŠ w Biosie).
>I jak zlikwidowaŠ zbŕdne porty? Potrzebny jest mi tylko jeden i to
>najlepiej na IRQ 05. Poniewa chcŕ u yŠ IRQ 07 dla ustawie˝ karty
>muzycznej.
>Tu pojawia siŕ pytanie: o co tu chodzi? i jak to wszystko ustawiŠ?
Z punktu widzenia OS'a urządzenia LPT1, LPT2 i.t.d. są urządzeniami
logicznymi. Ich przyporządkowanie do "fizycznej" dziury w komputerze
są realizowane na poziomie drivera. Ja mam np. na porcie LPT3 (czysto
logicznym) podpiętą drukarkę "FaxWorks", co oznacza tylko tyle, że
robiąc wydruk z dowolnej sesji (OS/2, DOS, WIN) na port LPT3 wysyłam
faks. I to jest właśnie piękne.

>Warp 3
>
>Tak przy okazji, eby nie wysy aŠ kolejnego posta mam pytanie:
>Czy pod Warpem bŕdzie chodzi fax/modem firmy ACORP, nie
>za bardzo wiem jaki to jest model. wiem tylko, e pracuje z
>prŕdkoÂci 33,600, ale ma zrobiony upgrade do 56,000bps.
>Modem ma z cze ISA i jest ustawiony na COM2.

Z opisu wynika, że jest to całkiem normalny modem, a nie jakiś
wynalazek typu WIN-modem. A skoro jest normalny to będzie działał.
Uruchamiając go (np. dołączenia się z Internetem przy pomocy IAK)
spróbuj użyć definicji modemu HAYES.

Leszek KUBRAK <infokub_at_pp.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-221956
os.Kolorowe 25/5 tel.(0-12)425-04-40