Bios a OS/2

Autor: Shakuł (shakul_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 09 Apr 1999 - 15:32:52 MET DST

    Czy OS/2 bierze ustawienia (chodzi o przerwani dla portów) z Biosu?
Jeśli tak to u mnie pojawia się ciekawy problem.
W Biosie mam następujące ustawienie:
Parallel Port IRQ 05 \ 278H
W windzie portowi temu przypisane jest oznaczenie LPT1. We wszystkich
dosowych programach, których używam również drukarka jest przypisana
na LPT1. Inaczej sprawa ma się w OS'ie. Gdy uruchomię MS Diagnostics
(innego takiego programu nie mam) to zauważam ciekawą rzecz, mianowicie
program pokazuje mi, że mam 3 (słownie: trzy) porty LPT:
LPT1 IRQ 07 \ 278H
LPT2 IRQ 05 \ 3BCH
LPT3 ( nie mam zielonego pojęcia jakie tu jest przerwanie ) \ 378H
(na marginesie: są to wszystkie możliwe ustawienia, jakie mogę
wygenerować w Biosie).
I jak zlikwidować zbędne porty? Potrzebny jest mi tylko jeden i to
najlepiej na IRQ 05. Ponieważ chcę użyć IRQ 07 dla ustawień karty
muzycznej.
Tu pojawia się pytanie: o co tu chodzi? i jak to wszystko ustawić?

Warp 3

Tak przy okazji, żeby nie wysyłać kolejnego posta mam pytanie:
Czy pod Warpem będzie chodził fax/modem firmy ACORP, nie
za bardzo wiem jaki to jest model. wiem tylko, że pracuje z
prędkością 33,600, ale ma zrobiony upgrade do 56,000bps.
Modem ma złącze ISA i jest ustawiony na COM2.

Shakuł
shakul_at_box43.gnet.pl