Re: Bios a OS/2

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Sun 11 Apr 1999 - 00:05:13 MET DST

On Fri, 9 Apr 1999 13:32:52, "Shakuˆ" <shakul_at_box43.gnet.pl> wrote:

> Czy OS/2 bierze ustawienia (chodzi o przerwani dla portów) z Biosu?

        Bierze.

> [...]
> Parallel Port IRQ 05 \ 278H
> W windzie portowi temu przypisane jest oznaczenie LPT1. We wszystkich
> dosowych programach, których używam również drukarka jest przypisana
> na LPT1. Inaczej sprawa ma się w OS'ie. Gdy uruchomię MS Diagnostics
> (innego takiego programu nie mam) to zauważam ciekawą rzecz, mianowicie
> program pokazuje mi, że mam 3 (słownie: trzy) porty LPT:
> LPT1 IRQ 07 \ 278H
> LPT2 IRQ 05 \ 3BCH
> LPT3 ( nie mam zielonego pojęcia jakie tu jest przerwanie ) \ 378H
> (na marginesie: są to wszystkie możliwe ustawienia, jakie mogę

        W oknie DOS praktycznie całe środowisko jest zwirtualizowane, tzn.
nie ma dostępu do fizycznych urządzeń, a tylko do tego, co mu OS/2
podsunie. Jakakolwiek diagnostyka jest tu więc niemiarodajna. Dzięki
temu np. możesz skierować "wydruk" z DOS-a do programu chodzącego pod
OS/2. W ten sposób działa np. FaxWorks, ja sobie w ramach testów
podczepiłem program, który mi generował bitmapy z wydrukiem.

        Jeżeli chcesz sprawdzić ustawienia sprzętowe, to musisz to zrobić
programem chodzącym pod OS/2. W Merlinie służy do tego wbudowany
"Menażer urządzeń", pod "trójką" pewnie trzeba by coś ściągnąć. Na
hopsie znalazłem np.
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/util/benchmark/rmq1.zip ale ponieważ
nie używałem go, to nie chcę na ślepo polecać.

> I jak zlikwidować zbędne porty? Potrzebny jest mi tylko jeden i to
> najlepiej na IRQ 05. Ponieważ chcę użyć IRQ 07 dla ustawień karty
> muzycznej.

        Nie bój żaby... jeżeli na poziomie sprzętu rozstrzygniesz konflikty,
to OS ich sam nie wprowadzi.

> Tak przy okazji, żeby nie wysyłać kolejnego posta mam pytanie:
> Czy pod Warpem będzie chodził fax/modem firmy ACORP, nie
> za bardzo wiem jaki to jest model. wiem tylko, że pracuje z
> prędkością 33,600, ale ma zrobiony upgrade do 56,000bps.
> Modem ma złącze ISA i jest ustawiony na COM2.

        To uczciwy modem, a nie żadne tam win-kretyństwo, tak? No to będzie
chodził. Tylko będziesz musiał dobrać odpowiednią emulację (pewnie
Hayes-compatible), a być może zapisać optymalne ustawienia w NVRAM-ie
modemu, zwłaszcza jeżeli fabryczne defolty są mało skuteczne.

--
Pozdrawiam,
Jan.