Re: Pytanie odnosnie wersji systemu

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 06 Apr 1999 - 18:38:09 MET DST

Leszek Kubrak wrote:

[ciach, ze warp4 jest lepszy niz warp3]

> A co to znaczy lepszy ? Owszem wygląda moze ładniej, ale ceną tego wyglądu
> są między innymi dużo większe wymagania co do mocy komputera. Dam ci taki
> przykład. Na Warpie 3 mam postawionych kilka instalacji, gdzie komputer
> klasy 486, 8 MB RAM obsługuje 3-4 stanowiska sprzedaży biletów.

scisle mowiac warp4 nie wymaga mocniejszego procesora, lecz wylacznie
wiekszej ilosci ramu. bo os/2 to nie winda ze jak sie przesiadasz
z win95 na win98 to musisz wymieniac pentium200 na celeron330.
tutaj procesor mozesz sobie zostawic, wystarczy ze dolozysz ramu.

> Rozsądne minimum dla zanistalowania Warpa 4, to Pentium i 16 MB RAM.
> Owszem, w dzisiejszych czasach to i tak są wymagania śmieszne.

to minimum dotyczy przede wszystkim voicetype, ktorego to pakietu
nie ma w warp3. ale nie ma obowiazku korzystania z voicetype, czyli jego
instalacji. a powiem wiecej. w wersji warp4 voice type jest, ale
standardowo nie da sie go w instalatorze wybrac gdyz nie zostal
spolszczony. taki pakiet b.trudno jest spolszczyc i jest to b.kosztowne.

> Poza tym Warp 3 pracuje jednak zdecydowanie stabilniej.

jesli o to chodzi nie zauwazylem roznicy :) a rzezilem warpem naprawde
ostro. 50 userow na ftp i odpalona winda z wordem6 :)