Re: Problemy pocz tkuj cego

Autor: Leszek Kubrak (infokub_at_nw.pp.com.pl)
Data: Sun 04 Apr 1999 - 20:06:30 MET DST

On Sat, 3 Apr 1999 21:18:40 +0200 (CEST), Mariusz Kielpinski wrote:

>Jezeli modem posiada nastawy domyslne (COM) to wystarczy je wpisac
>do dialera i gotowe. Z reguly dla portow z zakresu COM1-COM4 nie potrzeba
>dodatkowych zabiegow. Przerwanie jest przypisane do portu w takim
>przypadku. Pozostalo wybranie predkosci komputer-modem z odpowieniej zakladki
>w wybranym dialerze i wydanie wlasciwej komendy AT (sa opisane na Tech/2)

Chyba że modem jest ustawiony np. jako standardowe COM3 (czyli przerwanie 4).
W przypadku gdy mysz jest na porcie COM1 (również przerwanie 4) tak zdefiniowany
modem nie będzie W OGÓLE widziany przez OS/2. Wynika to z tego, że sterownik
myszy przejmuje przerwanie TYLKO dla siebie.
W takiej sytuacji modem należy pzrekonfigurować w sposób niestandardowy,
a w linii ładującej sterownik COM.SYS zdefiniować go.
Ja np. mam COM3 zdefiniowany jako (3E8,7) czyli adres bazowy standardowo
jak dla COM3 natomiast przerwanie 7. Parametr dla sterownika COM.SYS
wygląda następująco (3,3E8,7).

Leszek KUBRAK <infokub_at_pp.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-221956
os.Kolorowe 25/5 tel.(0-12)425-04-40