Re: newsy z warpcasta

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 25 Mar 1999 - 11:59:59 MET

Wojciech Gazda wrote:

> Eee... chyba nic w tym dziwnego. Mam taką teorię ;-)):
> puściłeś jeden program dosowski i system przydzielił po pewnym czasie
> (idle seconds w notatniku) priorytet idle - przez co sesja chodziła
> dajamy na to na 40% mocy procesora.
> Jak puściłeś dwa takie programy na raz, to wykorzystało powiedzmy 60%
> mocy procesora (dalej priorytet idle). I stąd jeden program wykonał się
> w 10minut, a dwa programy na raz w 16minut a nie 20. Gdyby programy szły
> pełną parą (100% mocy CPU wykorzystane), to 2+2 równałoby się 4, a tak
> równało się 3.

zla teoria :) procesow dosa standardowo nie da sie ustawic na IDLE.
one chodza jako FOREGROUND lub BACKGROUND, w zaleznosci od tego czy
ich okno jest aktywne czy pasywne (np. schowane). a suwakiem w opcjach
mozna co najwyzej zmienic priorytet w ramach FOREGR... lub BACK... .
do IDLE lub CRITICAL TIME (nie radze) nie da sie normalnie przejsc.
w tych dwoch standardowych trybach, jesli program cos liczy to angazuje
procesor prawie na max. chyba ze sie intensywnie komunikuje z systemem,
wtedy mniej bo czeka na reakcje systemu. i tu tez jest wyjatek. tzw.
petle klawiaturowe. zmora.

> O! I to właśnie świadczy na korzyść powyższej teorii - oba VDM-y
> chodziły na priorytecie idle.

bzdura :) sciangij sobie unix utils for os/2 to one ci dokladnie
powiedza co jak chodzi :))

> Hy, hy..., bo Windows to system pseudowielozadaniowy. Jak coś się w tle
> kopiuje, to wystarczy ruszyć oknem aby kopiowanie na ten czas
> momentalnie ustało...

nawet ruszac nie musisz. wstarczy ze nacisniesz mysza na belce, by sie
pojawila ramka przesuwania. i juz jestes uziemiony.