Re: newsy z warpcasta

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 25 Mar 1999 - 11:54:14 MET

Marek Wojciechowski wrote:

> [...]
>
> Zapuscilem pod OSem w sesji VDM dosowy programik napisany w fortranie.
> Programik robil pewne obliczenia krystalograficzne (sprowadzalo sie to
> w zasadzie do odwracania stosunkowo duzej maciezy, cale zadanie wymagalo
> ok 16 Mb RAMu) i wynik dostalem po okolo 10 min. Nastepnie puscilem to
> samo zadanie w dwoch rownoleglych sesjach (chodzilo o zademonstrowanie
> znajomemu windziarzowi na czym polega wielozadaniowosc) i wynik dostalem
> po ok 16 min. Czy ktos potrafi wytlumaczyc to inaczej niz bledem w
> pomiarze czasu? Jakies tajemnicze cachowanie?

jesli miedlil duzo po dysku (bo macierz byla na dysku) to takie
zachowanie
jest normalne. jest duze prawdopodobienstwo ze jesli jeden proces
cos liczy, to drugi mieli dyskiem, i tak na zmiane :)

> Nie musze chyba dodawac, ze w czasie obliczen dalo sie praktycznie
> normalnie pracowac na komputerze, co bylo szokiem dla tego znajomego.

to ci cos jeszcze doradze. ja czesto na wlasne potrzeby pod os/2
kompresuje
sobie mp3. i to w sesjach dosowych. w zasadzie da sie normalnie
pracowac,
ale ..... jednak kompresor swoje robi. wiec znalazlem na hobbese taki
programik, dzieki ktoremu mozna zejsc z priorytetem sesji dosa do
statusu IDLE. normalnie w opcjach nie da sie tego uzyskac.
efekt jest taki ze kompresor wykorzystuje mi wylacznie wolny czas
procesora :) juz ok. 2 lata tak zasuwam, i nie widze zadnych
dolegliwosci
z tego powodu. czas kodowania wzrasta moooooze z 5% jesli nic nie robie,
a jak cos robie to oczywiscie dluzej. procesor sie nie rozdwoi :)
aha. w tym programiku jest modul VDOSPRIO, ktory otwiera
dodatkowa funkcje dla dosa. a w dosie jest programik ktory z tej funkcji
korzysta i zmienia priorytet.

> Gdy on puszczal to samo zadanie pod W95 to, gdy sie liczylo, praktycznie
> niewiele mogl zrobic z komputerem, a gdy probowal to czas wykonania
> zadania momentalnie baaardzo wzrastal.

coz. jak sie ma do czynienia z "prawdziwie 32bitowym systemem"
btw. widziarze sa w szoku jak widza ze w jednej sesji kompresuje,
w drugiej zgrywam, i jeszcze odsluchuje jakiegos wav'a ktory sie wlasnie
zgral :) na windzie wystarczy sciaganie puscic by wszystko doslownie
w miejscu stanelo.