Re: newsy z warpcasta

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Thu 25 Mar 1999 - 18:59:22 MET

Grzegorz Szyszlo wrote:

> zla teoria :) procesow dosa standardowo nie da sie ustawic na IDLE.
> one chodza jako FOREGROUND lub BACKGROUND, w zaleznosci od tego czy
> ich okno jest aktywne czy pasywne (np. schowane). a suwakiem w opcjach
> mozna co najwyzej zmienic priorytet w ramach FOREGR... lub BACK... .
> do IDLE lub CRITICAL TIME (nie radze) nie da sie normalnie przejsc.
> w tych dwoch standardowych trybach, jesli program cos liczy to angazuje
> procesor prawie na max. chyba ze sie intensywnie komunikuje z systemem,
> wtedy mniej bo czeka na reakcje systemu. i tu tez jest wyjatek. tzw.
> [...]
        No tak, ale można ustawić opcje "IDLE_SECONDS" i "IDLE_SENSITIVITY"
(czy jakoś podobnie) i wtedy gdy się nie "tyka" klawiatury, system
wymusza niski priorytet (może rzeczywiście nie idle) dla takiego VDM-a.
Walczyłem z tym w NC - jak ustawiłem IDLE_SENSITIVITY na 10%, to po
chwili NC "zasypiał" np. podczas zliczania rozmiaru plików w
podkatalogach, a jak dałem zbyt dużo (90%) - to żarł czas procesora
nawet wtedy gdy się na nim nic nie robiło.

O! To nieźle, nieźle...

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */