Re: newsy z warpcasta

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 24 Mar 1999 - 10:09:52 MET

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> Ale skolei P2 chyba nie jest przeznaczony (co nie znaczy, ze sie nie da) do konfiguracji
> wieloprocesorowcyh - skoro w takich jeszcze bardzo czesto stosuje sie Pentium Pro?

niezupelnie. do powstania PII i pozniej celerona faktycznie tak bylo.
bo PII i celeron sa w rodzinie P Pro.
tyle ze P Pro ma cache w jednej strukturze, a nastepcy oddzielnie co
obniza koszty. cos tam jeszcze wymodzili z czestotliwosciami.
btw. P Pro moze dzialac w ukladach max. 4ro procesorowych,
a PII i niektore wersje celerona w 2 procesorowych.
ale .... P Pro ma max. 200MHz, a PII 450. jak latwo policzyc
200x4=800MHz, a 450x2=900MHz w sumie. tak ze ja osobiscie P Pro uwazam
za rozwiazanie obecnie nieaktualne, a poza tym te procesory sa piorunsko
drogie. chociaz ostantnio wyszlo PIII. ale jego cena jest szokujaca.

jesli chodzi o zastosowanie celerona w systemach wielozadaniowych.
on ma po prostu mniejszy cache od PII, przez co mala ilosc procesow
chodzi ze zblizona szybkoscia jak w PII (czytaj workstation)
ale wieksza ilosc procesow, a w szczegolnosci obrabiajacych duze
przestrzenie
ramu lepiej dziala na PII niz na celeronie ze wzgledu na cache.
czyli PII jest dobre w troche mocniejszych serwerach. w przypadku
worsktation
i uzywaniu os/2 czy tez linuxa stosowanie PII daje mierne rezultaty.
juz lepiej kupic za te cene troche szybszego celerona :)