Re: Crystal PCI

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_cs.tg.com.pl)
Data: Fri 12 Mar 1999 - 12:35:45 MET

In article <slrn7ehuaq.dji.bigl_at_cs.tg.com.pl>, Leszek Gerwatowski wrote:
>In article <Pine.GSO.4.05.9903111501090.17831-100000_at_elektron.elka.pw.edu.pl>,
>Mariusz Artur Borkowski wrote:
>>Ogladalem ta karte. Jest to "generic noname" na ukladzie
>>CS4280 - CM EP. Sampling - 18 bit, 48 kHz, synteza
>>wavetable z RAM komputera, ponoc jest tez jakies 3D.
>>Na zewnatrz sa 3 gniazda: mic, line in, line out, zadnych
>>zlaczy cyfrowych. Dolaczony jest CD z driverami do
>>DOSa i Windowna, podobno driverow do OS/2 tam nie ma.
>>Moze sa u Crystala lub na Device Driver Repository ale
>>chwilowo nie moge sie tam dostac...
>
>No to jeszcze cytat z www.os2ss.com:
>
>Cirrus Logic has released new (11/30/98) drivers for their PCI Crystal Sound
>chips CS4614, CS4624, and the CS4280. These drivers support OS/2 digital audio
>only - no MIDI and no Win-OS/2 support, for now. Please also note that
>currently there are NO sound cards that feature Crystal's PCI codecs. Crystal's
>PCI audio codecs can currently only be found on motherboards.
>
>Jak widać info jest trochę nieświeże bo jest już karta mająca ten chip ale
>wersja sterownika jest ta sama. Poza tym znalazłem że Intel na jednej z
>ostatnich płyt głównych ma wbudowaną taką kartę.

I jeszcze dodam bo już mi odpowiedział człowiek od sterowników do kart
dźwiękowych pod Linuxem:

Yes, I'm dealing with Cirrus Logic about the documentation for PCI
chips, but don't expect any code in the near future.

--
|Leszek Gerwatowski|    _/_|_\
"Good programmers won't code for free so Linux cannot be good
-- just like Van Gogh could not have been a good artist."