Re: Crystal PCI

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_cs.tg.com.pl)
Data: Fri 12 Mar 1999 - 12:18:59 MET

In article <Pine.GSO.4.05.9903111501090.17831-100000_at_elektron.elka.pw.edu.pl>,
Mariusz Artur Borkowski wrote:
>Ogladalem ta karte. Jest to "generic noname" na ukladzie
>CS4280 - CM EP. Sampling - 18 bit, 48 kHz, synteza
>wavetable z RAM komputera, ponoc jest tez jakies 3D.
>Na zewnatrz sa 3 gniazda: mic, line in, line out, zadnych
>zlaczy cyfrowych. Dolaczony jest CD z driverami do
>DOSa i Windowna, podobno driverow do OS/2 tam nie ma.
>Moze sa u Crystala lub na Device Driver Repository ale
>chwilowo nie moge sie tam dostac...

Wyglada na to że sterowniki do OS/2 są tylko nie wiadomo jak działają - zaraz
to zobaczę. Ja natomiast szukam karty która by jeszcze pod Linuxem działała
dobrze. I właśnie znalazłem na stronie programu ALSA (Advanced Linux Sound
Architecture) taką oto informację na stronie o nazwie "Black List":

Unfortunately we have trouble with more companies with own DSP processors.
They simply deny releasing datasheets, too. For example <A
HREF="http://www.crystal.com">Crystal CS46xx and CS4280 chips</A> aren't very
much documented (it isn't possible write driver from available documents).

Zacytowany tekst jest od niedawna (paru dni) zakomentowany więc nie wiem co to
oznacza - albo Crystal dostarczył informacje albo ??? Napisałęm właśnie do
autora programu i dam znać co z tego wyszło bo taką kartą co dobrze chodzi na
PCI pod Windą, OS/2 i Linuxem to byłbym zdecydowanie zainteresowany (i to za 70
zł).

--
|Leszek Gerwatowski|    _/_|_\
"Good programmers won't code for free so Linux cannot be good
-- just like Van Gogh could not have been a good artist."