Re: gateway i os/2 - pomocy!

Autor: Adam Płaszczyca (_555_at_irc.pl)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 18:53:04 MET

Michal Koslinski napisał(a):

> czesc,
>
> byc moze ktos z was bedzie mogl mi pomoc. najpierw opisze sytuacje:

No wlasnie,opisz ja nieco dokladniej.

> ___ ___
> |___| |___|
>
> 1 - komp. z dwoma kartami siec.
> 2 - komp. w sieci kolalnej, z niego niewidze zadnego komp. w internecie.

1. Internet - w jaki sposob?
2. Jezeli to jest podsiec lokalna, to w jaki sposob jest podlaczona do
inetu (przez dial-up, czy tez laczem stalym)
3. Ile masz przydzielonych przez providera numerow IP?

Generalnie w taiej sytuacji jaka narysowales to:

     ___ ___
    | | | |
    | 2 a--------------b 1 c----------->INTERNET
    |___| |___|

1. interfejsy sieciowe a i b musza byc w jednej podsieci.
Jezeli masz w calym lanie duzo numerow IP to wydzielasz podsiec
czteroadresowa (maska 255.255.255.252) i przydzielasz adresy
interface'owi a i b.
Niestety, nie ma lekko - wydzielenie takiej podsieci spowoduje
koniecznosc zmian we wszystkich komputerach w sieci. Poniewaz cala
przestrzen adresowa dzielisz na dwie sieci, to zmienia sie rowniez w
glownej sieci maska, a do tego trzeba dolozyc routing to Twojej nowej
podsieci.
2. Jezeli host 1 ma robic za firewall maskujacy IP (IP masquarading) to
wtedy:
a) konfigurujesz interface c tak, zeby widzial inet
b) konfigurujesz interface b i a na podsiec nieroutowalna (np.
10.100.1.0 z maska 255.255.255.0) przydzielajac im adresy IP np.
a=10.100.1.2 i b=10.100.1.1.
c) na hoscie 1 stawiasz Injoy Gateway'a
d na hoscie 2 ustawiasz jako default gateway host b

Jak za trudne, to zadzwon do mnie, albo sie pojaw osobiscie (tylko
zauwaz zmieniony adres)

Pozdrawiam

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 601) 829697