gateway i os/2 - pomocy!

Autor: Michal Koslinski (kozzy_at_mkr.net.pl)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 00:37:12 MET

czesc,

byc moze ktos z was bedzie mogl mi pomoc. najpierw opisze sytuacje:

dwa komputery, jeden z nich ma dwie karty sieciowe, jedna z kart wychodzi "w swiat",
druga do komputera z jeda karta sieciwa (siec lokalna, domowa). chce, zeby byla
mozliwosc wychodzenia "w swiat" (internet) z sieci lokalnej przez komputer z dwoma
kartami (bramke). wszystko oczywisci pod tcp/ip.

jak narazie udalo mi sie pokonfigurowac karty sieciowe na komputerze-bramka,
wszystko poustawiac tak, zeby poszczegolne komputery widzialy sie nawzajem,
jednak nie mam polaczenia z innego komputera sieci lokalnej z jakims komputerem z
internetu, przy czym z bramki wszystko chodzi (internet + siec lokalna).

wyglada to jak na rysunku:

    ___ ___
   | 2 |--------------| 1 |----------->INTERNET
   |___| |___|

1 - komp. z dwoma kartami siec.
2 - komp. w sieci kolalnej, z niego niewidze zadnego komp. w internecie.

probowalem na komp. 1 ustawic injoy firewall, ale on pisze mi, ze mam zle
skonfigurowany interace i tu nie bardzo wiem czy chodzi mu o karty sieciowe, czy o cos
innego, przy czym ustawilem wszystko wg. docow.
moze jest jakies inne rozwiazanie mojego problemu? moze os/2 server to potrafi?

ps. wiem, ze mozna to zrobic w linuxsie, ale tak sie sklada, ze to wlasnie komputer z
os/2 chodzi u mnie w domu non-stop.

have nice email
!<ozzy

* email: kozzy_at_main.mkr.net.pl