Re: Problemy ze startem systemu

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Thu 03 Dec 1998 - 20:59:15 MET

Pawel Zakrzewski wrote:

> Ostanio mam problemy ze startem systemu. Os ( ver 4 +fixpack 6 ) zawiesza
> sie chyba przy wgrywaniu
> Workplace Shella. Pokazuje sie tylko kursor myszy w ksztalcie zegarka ,
> warpcenter i konki, sie nie wgrywaja i zostaje juz tylko biblijne Amen i
> CTRL+ALT+DEL. Za nastepnym restartem jest juz wszystko w porzadku ???
> Ja juz nie mam zadnej koncepcji czym to moze byc spowodowane, bo system nie
> zapisuje tego bledu w zadnym Error -logu.

1. Wystartuj system z przezornie utworzonych wcześniej czterech
dyskietek ratunkowych.
2. Zapuść chkdsk x: /F:2 na partycji startowej OS/2 (x:)
3. Dla pewności, pliki w których wystąpił bład alokacji przenieś na
cokolwiek z systemem FAT (chodzi o pozbycie się EA),
4. Zapuść chkdsk jeszcze raz.
5. Gdy chkdsk nie wykaże błędów przenieś pliki z tego czegoś co ma FAT z
powrotem na dysk OS/2.
6. Zapuść chkdsk x: /F:2
7. Jeśli nie ma już błędów - system po restarcie powinien wstawać bez
problemów.
8. Jeśli nie odtwórz desktop z utworzonego wcześniej archiwum (ALT+F1
przy uruchamianiu OS/2 i 1, 2 lub 3).

--
Wojciech Gazda