Re: Dyski

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Wed 02 Dec 1998 - 22:48:01 MET

On Tue, 1 Dec 1998 08:48:19, Artur Alinowski
<alinowski_at_mail.polpager.com> wrote:

> Owszem przejrzałem - nie ma żadnych odwołań do D:
> Może nie wyraziłem się zbyt jasno więc jeszcze raz w punktach.
> 1. Było:
> - dysk c: IDE 650 MB - HPFS
> - dysk d: SCSI 1 GB - HPFS
> - dysk e: CDROM ATAPI
> 2. Jest:
> - dysk c: IDE 2GB - Boot Manager + HPFS
> - dysk d: SCSI 1GB - inne
> - dysk e: CDROM ATAPI

        Z obsługi partycji - dwója. ;)

        Jeżeli na dysku fizycznym jest partycja nie obsługiwana przez OS/2,
to jest ona pomijana w przydziale literek. A więc powinno być
(przynajmniej dopóki nie zainstalujesz IFS-a do ext2).

        2. Jest:

        - dysk c: IDE 2GB - Boot Manager + HPFS
        - pominięty: SCSI 1GB - inne
        - dysk d: CDROM ATAPI

        Jeżeli pomimo obcego systemu plików, OS/2 rozpoznaje drugi dysk jako
D: a CDROM jako E:, to może skutek błędu w oznaczeniu typu partycji
linusiowej (linusiowi jest dość wszystko jedno, bo on swojego exta
pozna ciemną nocą i to bez latarki). Zobacz więc linusiowym fdiskiem
typy partycji na drugim dysku. Ext2 (domyślny w przypadku linusia) ma
typ 83 i taki powinien być wpisany do tablicy partycji. HPFS i NTFS to
jest typ 7, FAT ma kilka kodów w zależności od podtypu. Jeżeli więc
masz na drugim dysku cokolwiek innego niż 83, to możesz to fdiskiem
linusiowym skorygować. Fdisk od OS-a też Ci pokaże numer typu partycji
linusiowej, ale w razie czego nie potrafi go zmienić.

        Aha - i proponowałbym zarezerwować parę zapasowych literek przed
CDROM-em. Linuś lubi jak go zainstalować na kilku partycjach - jest to
wręcz zalecane (np. root, /bin, /sbin /etc na jednej, /usr na drugiej,
/home na trzeciej, /var na czwartej), bo zwiększa odporność systemu na
awarie. A jeżeli sobie zainstalujesz ext2.ifs, to przy każdej poprawce
linusia CDROM będzie Ci tak skakał po alfabecie, że co poniektóre
programy się nie połapią z rozumem.

--
Pozdrawiam,
Jan.