Re: Dyski

Autor: Artur Alinowski (alinowski_at_mail.polpager.com)
Data: Thu 03 Dec 1998 - 11:41:40 MET

"Jan Stożek" wrote:
> Z obsługi partycji - dwója. ;)

Nie zgadzam się z oceną i proszę o komisyjny. ;-))

> Jeżeli na dysku fizycznym jest partycja nie obsługiwana przez OS/2,
> to jest ona pomijana w przydziale literek. A więc powinno być
> (przynajmniej dopóki nie zainstalujesz IFS-a do ext2).
> 2. Jest:
> - dysk c: IDE 2GB - Boot Manager + HPFS
> - pominięty: SCSI 1GB - inne
> - dysk d: CDROM ATAPI

Wiem, tak w teorii być powinno, ale wyglądało to całkiem inaczej.

> Jeżeli pomimo obcego systemu plików, OS/2 rozpoznaje drugi dysk jako
> D: a CDROM jako E:, to może skutek błędu w oznaczeniu typu partycji
> linusiowej (linusiowi jest dość wszystko jedno, bo on swojego exta
> pozna ciemną nocą i to bez latarki). Zobacz więc linusiowym fdiskiem.....

Boot manager od OSa również pokazuje typ partycji. To nie było to,
partycja linuxowa była typu odpowiedniego jak najbardziej.

Co do meritum problemu to niestety, ale ze względu na parę pilnych prac
musiałem problem rozwiązać radykalnie - reinstalacja systemu. Tak więc
mimo ogromnej ciekawości nie dowiem się co było przyczyną takiego a nie
innego zachowania OSa.
Ale są też korzyści - świerzy system pracuje o niebo szybciej niż stara
zaśmiecona instalacja.
Dzięki za wszystkie rady.
Pozdrowienia

--