WWW Team OS/2

Autor: Michal Koslinski (Michal.Koslinski_at_f91.n480.z2.fidonet.org)
Data: Sat 28 Nov 1998 - 08:24:00 MET

Czesc All!

28 Nov 98 01:30, Wojciech Gazda wrote to All:

wydaje mi sie, ze nie dokonca masz racje, wiec zaczne od poczatku.

 WG> Po pierwsze język. Niestety, przykro mi to mówić, ale witryna Teamu
 WG> roi się od literówek, błędów stylistycznych i niestety
 WG> także ortograficznych.

w tym przypadku musze sie z toba zgodzic, i nad tym lech powinien popracowac
:), lub stosowac slowniki bardziej skutecznie.

 WG> Język przesycony jest komputerowym żargonem
 WG> - już od pierwszej strony straszą słowa: "mamy nową domenę", "są
 WG> tylko
 WG> aliasy", "screeny"

hmm... musze ci powiedzie, ze "domena" jest co prawda wyrazem obcojezycznym,
jednak juz od dawna istnieje w naszym jezyku. zreszta gdyby nawet nie bylo to
okreslenia takie jak "domena", "screen", "alias" itp. sa to jak najnardziej i
najpowszechniej przyjete okreslenia techniczne. nie widze powodu spolszczac tych
wyrazow tylko dla tego, ze ktos nie jest w stanie zrozumiec - mozna nabyc
slowniczki informatyczne, tam jest opisane ich znaczenie :).
natomiast w przypadku okreslen potocznych na stronach teamu - faktycznie na to
tez trzeba uwazac.

 WG> Trzeba by koniecznie "zatrudnić" polonistę - korektora. Strony tak
 WG> poważnej organizacji jaką jest Team OS/2 powinny być napisane piękną
 WG> polszczyzną!

juz pisalem, lech powinen bardziej na to zwrocic uwage.

 WG> Podsumowując: trzeba do minimum ograniczyć żargon komputerowy i
 WG> angielskie naleciałości.

wiem, ze jest duzo odpowiednikow polskich, ale nie zawsze mozna angielkie
okreslenia zastapic skutecznie, moze sie nawet zdarzyc tak, ze ktos czytajacy
strone nie bedzie w stanie nasz zrozumiec - mozna przegiac w druga strone.

 WG> Po drugie, sprawy merytoryczne. Ze stron Teamu nie można dowiedzieć
 WG> się czemu ta organizacja służy, że na świecie są także inne Teamy, co
 WG> to jest system OS/2, jak go zainstalować, jakie korzyści płyną z jego
 WG> użytkowania itd. My użytkownicy OS/2 to wiemy, ale inni nie

tak, niesmialo przyznam, ze to wczesniej zauwazylem, ale rowniez faktem jest,
ze tylko niewiele osob pracuje dla teamu. lech nie moze robic wszystkiego.
artykulow do napisania jest bardzo duzo. a szczegolne brakuje tych podstawowych,
ktore zarazem jest najtrudniej napisac.
mam nadzieje, ze w sprawie wspolnej pracy na rzecz teamu, a szczegolnie
artykulow na temat os/2 bedziemy mieli jeszcze okazje podyskutowac. ja ze swojej
strony mam pomysl na jeden, ale nie podjol bym sie napisania duzego o podstawach
os/2.

 WG> Żywię nadzieję, że krytyka ta nie sprawi iż stanę się "wrogiem
 WG> publicznym nr 1".

ewentulanie lech moze sie troszke zdenerwowac, bo jak narazie w w wiekszosci on
redaguje strony teamu, a dobrzy by bylo jakby kazdy z nas cos dla teamu napisal.

!<ozzy