Re: Sterownik SISIDE

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 13:19:42 MET

Przemysław Pawełczyk wrote:

> Po Twoim liście spróbuję zmniejszyć PIO4 na PIO3 i sprawdzę pod różnymi
> ustawieniami szyny i częstotliwości procesora.

jak ci sie wiesza, to przestaw od reki. niewiele ci to zaszkodzi,
bo w pio3 wolniejsze jest pisanie. czytanie jest tak samo szybkie (sic!)
kiedys ogladalem jakies tabelki z cyklami dostepu w roznych pio.
ale gdzie to bylo ? mam skleroze (sic! :) a do bookmarka nie zapisalem.

> Poza tym, coraz częściej, ni z gruchy ni z
> pietruchy, dysk zaczyna się kręcić przez dwie sekundy - może w ramach
> kalibracji termicznej, może sprawdza złe sektory (chociaż narzędzia
> dyskowe pokazują 0 uszkodzeń sektorowych

rozmontuj komputer i dokladnie sprawdz czy zasilania sa dobrze podpiete.
na wszelki wypadek, zasil twardziela z innej wtyczki.
mi sie tak rekalibrowal caviar. myslalem ze bydle zdycha,
okazalo sie ze styk zasilania nie laczyl.

> PS. Brakowało mi poniżej pkt.3 i 4, wobec czego uruchomiłem DiskIO i
> komputer zamarł.
> I tak się działo wielokrotnie, dopóki nie zmniejszyłem szyny na 66 MHz,
> a procesora na PR 166 (66 x 2).
> Kurde balans, mam już dość powoli tej zabawy. Najbliższe 1000 zł
> pójdzie na kartę SCSI i dysk SCSI. NIGDY więcej EIDE i tego syfu.

dobry wybor :) ale troche kosztowny.
btw. moze skoro powyzej szyny 66MHz ci zdycha, moze to jednak z
pamieciami
cos nie tak ?