Ramki - od podstaw

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (teamos2_at_calder.com.pl)
Data: Thu 05 Nov 1998 - 15:20:58 MET

Wyszlismy od zalozenia takiego:

Ramki zle bo:
a. nie kompatybilne ze wszystkim
b. zabieraja miejsce, co ZWALNIA CHODZENIE PO STRONACH

ad a. Racja, swieta racja. Dlatego jest wersja noframes dla lynxa i WebExplorera.
Jedyne mi znane nie obslugujace ramek...

ad b. Ja uwazam to za przesade, tym bardziej, jak ktos uywa klawiatury. Trzymanie
palca na strzalce w dol nie jest chyba takim utrudnieniem :))) Poza tym chodzenie
spowrotem do spisu tresci (na osobnej stronie) wymaga (wedlug mnie) tyle samo, albo
wiecej czasu, co zajmuje przewijanie "awezonej" przez ramke strony...

Mozna wyciagac tysiace argumentow na temat serwisow profesjonalnych. Ja znam
wiele, ktore uzywaja rozwiazania ze spisem tresci po boku, w tym oesowych, wy znacie
wiele, ktore nie wymagaja.

Jak komus zalezy tylko i wylacznie na tekscie, to jak kiedys napisal Gregorio Kus,
uzywa Lynxa - moja strona jest z nim kompatybilna...

Obrazanie sie i stosowanie argumentow typu: moj serwer bedzie wyswietlal blad na
stronie z ramkami, jest, wedlug mnie, posunieciem nie fair. Tu macie nademna
przewage. Mnie naprawde mozna przekonac, jezeli sprawa jest sluszna (dlatego
uzywam OS/2).

Posuwajac sie dalej: jak tak zalezy wam na "natezeniu" tekstu na cm2 przegladarki, to
obrazki tez przeszkadzaja... Mam je wywalic??? Jesli odpowiedz brzmi tak, to ja mam
inna: uzywajcie lynxa, on ma maxymalne naterzenie textu/pow przegladarki...

Lech Wiktor Piotrowski
TeamOS/2 Poland Webmaster
www.calder.com.pl/TeamOS2/
OS / 2 = Win ^ 98 <=> Win > 1