Re: Ramki - od podstaw

Autor: Adam Płaszczyca (_555_at_irc.pl)
Data: Thu 05 Nov 1998 - 22:56:37 MET

Lech Wiktor Piotrowski <teamos2_at_calder.com.pl> wrote:
> Wyszlismy od zalozenia takiego:

> ad b. Ja uwazam to za przesade, tym bardziej, jak ktos uywa klawiatury. Trzymanie
> palca na strzalce w dol nie jest chyba takim utrudnieniem :))) Poza tym chodzenie
> spowrotem do spisu tresci (na osobnej stronie) wymaga (wedlug mnie) tyle samo, albo
> wiecej czasu, co zajmuje przewijanie "awezonej" przez ramke strony...

Niestety, ale w rameczkach nie działa przewijanie klawiszkowe.
Przynajmniej na Linusiu, na OS/2 nie wiem. Co więcej, stronę bezramkową
przewija się Pgup (albo CTRL-PGup) o wiele szybciej niz myszką.

> Mozna wyciagac tysiace argumentow na temat serwisow profesjonalnych. Ja znam
> wiele, ktore uzywaja rozwiazania ze spisem tresci po boku, w tym oesowych, wy znacie
> wiele, ktore nie wymagaja.

> Jak komus zalezy tylko i wylacznie na tekscie, to jak kiedys napisal Gregorio Kus,
> uzywa Lynxa - moja strona jest z nim kompatybilna...

No to po co wersja z ramkami?

> Obrazanie sie i stosowanie argumentow typu: moj serwer bedzie wyswietlal blad na
> stronie z ramkami, jest, wedlug mnie, posunieciem nie fair. Tu macie nademna
> przewage. Mnie naprawde mozna przekonac, jezeli sprawa jest sluszna (dlatego
> uzywam OS/2).

Skoro DA SIĘ bez używania niezupełnie zgodnych z HTML ramek (wiem, wiem,
ostatnio zaakceptowali) to można tak zrobić.
Poza tym Lechu wiele osób mówi Ci 'Ramki sa dla nas mniej wygodne' a Ty
ciągle 'ramki sa dla mnei wygodne'. Wybacz, ale stron nie robisz dla
siebie. Jak chcesz, to możesz lokalnie sobie zrobić ramki, bgmusic i
inne fajerwerki. Ale dla ludzi ważna jest informacja. Spróbój władowac
np. stronę z żartami nt M$ do zakładek. Wyjdzie Ci i tak strona główna.
I potem klik, klik.. szybciej? Nie!. I włąśnie dlatego nie chcę ramek.
Widziałęm wiele różnych rozwiązań z ramkami. I żadne, ale to żadne nie
było uzasadnione. Szczególnie, że wszystko jest w porządku dopóki
browser jest na pełnym ekranie. Jak jest mniejszy, to zaczynają się
schody z tysiącem pasków przewijania.

> Posuwajac sie dalej: jak tak zalezy wam na "natezeniu" tekstu na cm2 przegladarki, to
> obrazki tez przeszkadzaja... Mam je wywalic??? Jesli odpowiedz brzmi tak, to ja mam
> inna: uzywajcie lynxa, on ma maxymalne naterzenie textu/pow przegladarki...

Obrazki moge wyrzucić za pomocą opcji w przeglądarce. Ramek nie.

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 22) 679-18-62