Zadania do wykonania

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Tue 27 Oct 1998 - 12:05:50 MET

Hi,

Pojawiło się ostatnio parę wspaniałych pomysłów, pora więc na
usystematyzowanie. Tylko niech to znajdzie odzwierciedlenie na WWW
TeamOS/2. Niech każdy z nas wie kto się czym zajmuje i za co(ś)
odpowiada. A pozostali niech wiedzą do kogo się zwrócić. Nie jesteśmy
Stanami Zjednoczonymi, wobec czego będziemy mieli tylko jedną
organizację TeamOS/2, która z tego powodu musi być sprawna informacją.

Jedna uwaga.
Wybaczcie, że będę pisał o czymś za kogoś. Są to TYLKO propozycje
pewnych działań, do których wykonania SUGERUJĘ Wasze nazwiska. Czy się
podejmiecie, czy nie zależy od Was. Ale pewien porządek wprowdzić
trzeba, gdyż jak widzę z listów, niektóre tematy zaczynają się
powtarzać właśnie z braku konkretnych działań.

1. Spotkanie
Zanim dojdzie do towarzyskiego spotkania musi już być domena oraz
rozeznanie jak zarejestrować Stowarzyszenie, ile to będzie kosztowało
itd. Ewentualnie będzie to wymagało opracowania paru papierków
(statutu) oraz spotkania w Warszawie oraz wybrania władz (niestety).
Chyba, że pozostajemy przy pospolitym ruszeniu... ;-(((

2. Zakupy za granicą
Informacja o tym jak i gdzie miała być na stronach WWW już dawno,
pisałem o tym do Lecha. To nie jest pretensja do Ciebie, co najwyżej,
że nie potrafisz zorganizować "ludzi", którzy to za Ciebie zrobią.
Proponuję aby Sławomir Stachniewicz podał wszelkie niezbędne dane wraz
z opisem w HTMLu i przekazał Lechowi.

Ewentualnie, zamist płacić procenty komuś z zewnątrz, płacilibyśmy
komuś z nas, kto ma kartę i chciałby się podjąć zakupów w imieniu
kolegów. Uwaga - temat jest niebezpieczny gdyż dotyczy pieniędzy.
Abyśmy tylko nie wylądowali potem w dołku wzajemnych pretensji.

Chyba, że zakupy byłyby dokonywane poprzez Stowarzyzenie, ale nie znam
się na razie na tym.

3. Zakupy Warp CD w kraju
Jest serwer, a w nim lista plików, które można zamówić. Po czym
właściciel serwera wypala krążek i przesyła za zaliczeniem pocztowym,
albo w innej formie płatności - rzecz do uzgodnienia. Proponuję, aby
osoby z zewnątrz miały rekomendację któregoś z nas. Ustrzeżemy się
przed wpadkami (to trzeba poważnie rozwiązać, nie chciałbym aby ktoś
ponosił straty - to by rozsadziło nas od wewnątrz). Albo poprzez
potwierdzenie pocztą lub telefonicznie.

Gotowość opracowania takiego WWW zasugerował Arkadiusz Podgórski.
Zgadzasz się? Co trzeba ustali (serwer, formy, itp ) wiesz sam
najlepiej jako pomysłodawca.

4. FTP z plikami na zamówienie za darmo
Adam Płaszczyca zaproponował usługę typu Apps On Demand. Ktoś wrzuca
zapotrzebowanie na konkretny plik, serwer czyta, ustawia się na
pobieranie, po czym, po skończenie daje mu znać, że aplikacja czeka.
Kto by się podją opracowania?

Innymi słowy, kto mógłby udostępnić serwer FTP (jeden centralny
wystarczy), i kto pomógłby w konfiguracji serwera czy też napisania
oprogramowania (bardzo prostego, tak myślę :-)). Proponuję Adamie abyś
sprawę poprowadził.

5. Opisy aplikacji
Proponuję, aby każdy z nas napisał opis jakiejś aplikacji, na której
się dobrze zna. Lub podał listę plusów i minusów. W ten sposób
zgromadzimy trochę materiałów do naszej bazy wiedzy. W tej sprawie
proszę pisać do mnie - Przemysława Pawełczyka.

6. Kontakty z prasą
Tym będzie się zajmował Lech Piotrowski, ja mogę Ci pomagać jeśli
zechcesz. Ale to Ty będziesz decydował co, gdzie i kiedy.

6.a) PCW Komputer
Padła propozcja aby PCWK wydał coś Lotus dla OS/2. Propnuję aby sprawą
zajął się Jan Stożkiem. Jasiu to wynik naszej ostatniej rozmowy. Możesz
kiwnąć głową na tak albo wyrazić sprzeciw.

6.b) ENTER
To już wiadomo - Lech Piotrowski

6.c) PCM PP
Kiedyś chciałem, aby w PCM PP ukazywały się nie tylko pliki dla OS/2,
ale również teksty. A ponieważ sam nie dam rady pisać (nie zapełnię
pisemka dla OS/2), pozostają jedynie pliki. Zapytam czy się zgodzą.
Dodam tylko, że większość z Was, która odpowiedziała na ankietę była za
PCM PP. Pozostaje jedynie zsynchronizowanie wysiłków, tak aby się nie
dublować. PCM PP to, Enter tamto, a PCWK jeszcze coś innego.

Proszę o opinie o punkcie 6.

7. Składka na domenę
Albo czekamy na Stowarzaszenie albo załatwiamy już teraz. Wobec tego
ostatniego Lech poda po ile mamy się złożyć i kto. Lechu musisz się
silnie domagać, bądź EGZEKUTOREM wobec nas!

8. Tłumaczenia tekstów na nasze WWW
Tekst o Aurorze z WarpX przetłumaczę sam. Kto następny chętny i do
czego?

9. Baza wiedzy na WWW TeamOS/2pl

Już o tym pisałem w poprzednich punktach, ale tu usystematyzuję i
uzupełnię.

a) teksty tłumaczone z angieskiego
b) nasze opisy aplikacji
c) lista aplikacji dla OS/2 i zamienników z Win
d) archiwum os.os2!
e) teksty z czasopism komputerowych (lub/i lista kiedy się ukazały i
gdzie)
f) baza RedBooks.

Otóż spotkałem się z przypadkiem zgromadzenia na serwerze prawie
wszystkich najważniejszych plików *.INF. Gdyby tak można je było
jeszcze przeszukiwać on-line byłoby cudownie. Tylko czy IBM nie wyrazi
sprzeciwu? Adam sprawdź to proszę.

Uffff..... To tyle na razie.

Pozdrawiam i liczę na szybki i liczny odzew.
Warpman

--
Przemysław Pawełczyk (Warpman)    Freelance journalist